Publicat 16/01/2018 18:24

Home Meal, propietària de Nostrum, obrirà fins a 60 restaurants el 2018 en captar 50 milions amb la seva criptomoneda

Establiment Nostrum a Montcada i Reixac (C-58)
NOSTRUM

MADRID, 16 gen. (EUROPA PRESS) -

L'empresa propietària de la cadena de restaurants Nostrum, Home Meal, preveu obrir entre 30 i 60 nous restaurants el 2018, gràcies, en part, als 50 milions d'euros que pretén captar amb l'emissió de la seva criptomoneda, segons ha explicat el president executiu de la companyia, Quirze Salomó, a Europa Press.

L'empresa va anunciar a la fi de desembre el llançament d'una ICO ('Initial Coin Offering') per a la posada en circulació d'una nova moneda virtual, la primera associada a una empresa productiva a Espanya.

La iniciativa, que neix sota la tutela tècnica de la companyia holandesa Turiq i l'espanyola Icofunding, ambdues formades per professionals del sector 'blockchain' i criptomoneda, aportarà nous avantatges per a la cadena d'establiments Nostrum, així com als clients que disposen de la targeta Fan's Club de la cadena.

El concepte d'ICO sorgeix recentment en projectes de 'crowfunding' dins de la indústria de la criptomoneda i del 'Blockchain'. En general, en la ICO es generen un nombre determinat de 'cripto-tokens' que després es venen al públic, habitualment a canvi d'altres criptomonedes o de moneda corrent.

A pesar que l'empresa va tancar 2017 amb resultats negatius, Home Meal espera obrir aquest any entre 30 i 60 nous restaurants, "depenent de la potència de la ICO", segons apunta el seu president executiu.

Salomó ha destacat que la ICO permetrà el desenvolupament de la companyia per estar presents en deu països de la Unió Europea. "Darrere de les criptomonedes hi ha una revolució tecnològica i Espanya no pot permetre's no ser-hi", ha assenyalat Salomó.

A més, ha subratllat que aquest projecte no solament ajudarà a seguir desenvolupant l'expansió de la xarxa a nivell europeu, en països com Bèlgica, Holanda o Alemanya, sinó que ha destacat que la ICO "és global" i dona visibilitat mundial a l'empresa, la qual cosa pot portar-la més enllà de la UE.

La primera de les fases d'implantació de la moneda virtual de Nostrum, que rep el nom de Meal Token, comença aquest gener. Inicialment, l'accés a la criptomoneda tindrà un caràcter restringit per a operadors d'envergadura.

Posteriorment, entre els mesos de febrer i març, la seva compra estarà totalment oberta a qualsevol persona que accedeixi a la plataforma.

Per la seva banda, la companyia preveu l'arribada de dades positives el 2019: "Els beneficis apareixen a partir d'un nombre de restaurants que estan per arribar", ha finalitzat Salomó.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés