Actualitzat 22/11/2018 11:18

Goirigolzarri (Bankia) defensa explicar a la societat quin és el paper del sistema financer

El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri
Europa Press

Lamenta que la banca no hagi restituït la seva reputació després de la crisi

BARCELONA, 22 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, ha defensat que s'ha d'explicar a la societat quin és el paper del sistema financer amb "realisme, transparència i admetent els errors", segons ha manifestat durant el 5è Congrés Nacional de Directius, que està organitzat per APD i KPMG.

Per Goirigolzarri s'ha de transmetre als clients i ciutadans que les entitats bancàries són necessàries per "assegurar" el creixement sostenible de l'economia i d'un millor nivell de vida a Espanya.

"La societat no ha de pensar que els bancs no han de guanyar diners", ha sostingut i ha subratllat que per això requereixen una rendibilitat ajustada als seus costos de capital.

El president de Bankia ha lamentat que la banca espanyola no hagi restituït la seva reputació després de la crisi econòmica, malgrat que ha recordat que les entitats financeres han passat pel procés de reestructuració "més important" que s'ha produït a Europa.

"No hem aconseguit recuperar el reconeixement social", ha valorat i ha remarcat que els ciutadans estan decebuts amb el funcionament del sistema financer.

Goirigolzarri hi ha intervingut juntament amb el conseller de la Société Générale, Juan María Nin, i el president i fundador del Grup Barrabés, Carlos Barrabés, i estava moderat pel president de KPMG, Hilario Albarracín.

ÈTICA

Per la seva banda, Albarracín ha coincidit amb Goirigolzarri que els consumidors exigeixen a les empreses que "contribueixin en el progrés i benestar de la societat en el seu conjunt", a més que els seus productes tinguin qualitat i que la seva experiència com a usuaris sigui satisfactòria.

"L'ètica i els principis seran la base dels negocis amb èxit en el futur", ha asseverat.

En la seva opinió, aquesta demanda no només la tenen els consumidors sinó també els treballadors de les companyies: el 84% dels estudiants assegura que no treballaria en una empresa els valors de la qual no encaixessin amb els seus, segons una enquesta de KPMG.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés