Actualitzat 22/10/2015 16:35

Qualitat i estalvi es mantenen com els aspectes més ben valorats pels directors de logística

SIL 2014
CZFB

BARCELONA, 24 març (EUROPA PRESS) -

El XVII Saló Internacional de la Logística i la Manutenció (SIL 2015) ha destacat la qualitat i l'estalvi com els aspectes més ben valorats pels directors de logística al VI Baròmetre Cercle Logístic SIL, segons ha informat aquest dimarts l'organització del certamen en un comunicat.

Les dades recollides en l'enquesta, que ha estat feta a 794 directors de diferents sectors de la indústria, han reflectit un "descens bastant accentuat" --un 6,8% respecte l'any anterior-- en relació amb la valoració de la qualitat passant d'un 85,4% a un 78,6%, mentre que l'estalvi ha registrat una xifra molt semblant a l'any anterior (63,7%) amb un 63,3%.

Dos aspectes que també han estat molt valorats pels carregadors a l'hora de subcontractar un servei logístic són l'experiència i la confiança, amb un 53,1%, i la flexibilitat, amb un 52,7%; la rapidesa (21,7%), l'especialització (21%), l'optimització empresarial (11,4%) i els recursos humans i la formació (7,2%) han experimentat un augment significatiu respecte l'any anterior.

En relació amb les activitats logístiques més subcontractades destaca, com és habitual, el transport amb un 92,4%, tot i que ha retrocedit un 3,4% respecte l'any anterior; i el segueixen la distribució (47,7%), que augmenta un 4,2%, i la gestió d'estocs (25,2%) que ho fa en un 2,2%.

Les activitats que registren més increment respecte l'estudi de l'any passat són les dues menys subcontractades --la producció (10,3%) que augmenta un 2,3%, i les compres (8,8%), un 6%--, i l'envàs i l'embalatge (21,4%), l'automatització de sistemes (16%) i la manutenció (16,8%) completen el rànquing amb xifres molt semblants.

Respecte a les principals preocupacions dels carregadors, es manté en el primer lloc el servei i la qualitat (21,6%) tot i que es redueix en un 1,3% en relació amb el 2014, i en segon lloc està l'eficiència i l'optimització de costos i estocs, amb un 20,1%, una xifra semblant a la de l'any anterior.

Unes altres dues preocupacions que han augmentat han estat els costos (15,5%) en 3 punts i la rapidesa, la puntualitat i el compromís amb un 15,3%; també han destacat la comunicació i la informació (6,7%), la planificació (5,7%), la sostenibilitat (3,5%), la innovació (3,3%), l'evolució del sector del transport (3,1%) i la càrrega i descàrrega en nuclis urbans (1,9%).

En el cas de preocupacions derivades de la crisi econòmica, un 0,3% manifesta estar preocupats per la incertesa actual i un 0,1% per la morositat, disminuint un 1,2% i un 0,8% respectivament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés