Actualitzat 22/10/2015 17:19

El degà de la UPF Barcelona School of Management creu que el MBA tradicional està "en fase terminal"

Defensa la formació de professionals més polivalents

BARCELONA, 15 set. (EUROPA PRESS) -

El degà de la UPF Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra, Daniel Serra de la Figuera, ha assegurat que el MBA com s'ha concebut fins ara està "en fase terminal" i advoca per adaptar l'oferta a models alternatius.

"Avui en dia no n'hi ha prou amb oferir la clàssica informació empresarial; les escoles de negoci de tot el món estan perdent quota i per això les més innovadores estan aprofitant aquest moment de crisi per transformar-se", ha assegurat en declaracions a Europa Press.

Segons la seva opinió, s'estan produint canvis que obliguen a no poder continuar formant els professionals amb els models de sempre i, des de la Pompeu Fabra, s'han interessat per escoles que han fet aquest salt, com la d-School Stanford (Califòrnia), la Rotman School of Management (Canadà) o la finlandesa Timi Akatemia, entre d'altres.

Dels nous models de formació, Serra destaca conceptes com la personalització, l'aprenentatge pràctic, el 'mentoring' i el caràcter multidisciplinari.

"No hi ha marxa enrere; d'una banda les noves generacions exigeixen nous models d'aprenentatge i per l'altra les empreses exigeixen directius amb una preparació més integral, capaços de donar respostes creatives, eficaces i ràpides", explica el degà.

Davant d'aquest escenari, la UPF Barcelona School of Management ha començat a implantar un nou model educatiu en la formació de postgrau i aquest any ha llançat un nou Executive MBA amb un 40% de la formació personalitzada.

L'alumne treballa en un projecte personal i aquest es converteix en l'eix vertebrador del seu aprenentatge; cada projecte requereix continguts i habilitats diferents i suposa per als docents un esforç més important per ajudar-lo.

NOVES HABILITATS

"El rol de professor canvia i passa a convertir-se en mentor. Volem que els professionals que es formin incorporin en el seu ADN principis com la gestió basada en l'evidència, la mirada crítica i la sostenibilitat", afirma Serra, també director de l'UPF Business Analytics (BA) Research Group.

Sobre si el directiu del futur serà un home-orquestra, assegura que definitivament el professional del futur ha d'incorporar noves competències com ara creativitat, intel·ligència social o coneixement transversal.

"L'organització jeràrquica s'anirà substituint per un enfocament més horitzontal i requerirà professionals més polivalents; es treballarà en equip a través de la xarxa, amb més dinamisme, diversitat i flexibilitat", afirma.

Després de preguntar-li per si les empreses espanyoles estan prou adaptades, Serra de la Figuera assegura que encara no i, segons els analistes, el gran salt es farà l'any 2020 quan siguin les noves generacions, els 'Millenials', les que liderin l'activitat econòmica.

"Aquests joves han nascut gairebé amb l'ordinador sota del braç, i tenen una forma diferent d'entendre la vida, les professions i el món dels negocis", conclou.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés