Creen la primera app que encerta la talla per comprar moda per Internet

Compres, internet
ISTOCK
Publicat 17/1/2018 13:44:13CET

TERRASSA (BARCELONA), 17 Ene. (EUROPA PRESS) -

L'Institut d'Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (Intexter) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) de Terrassa ha coordinat la creació de la primera aplicació mòbil que encerta la talla de l'usuari per comprar moda per Internet.

Es tracta d'ISizeYou', que pren fotos d'esquena de la persona, sense mostrar la seva cara i no es guarden en un servidor, només es conserven les mesures --pes i alçada--, per la qual cosa "hi ha una total preservació de les dades de l'usuari", ha explicat l'investigador José Antonio Tornero en la presentació aquest dimecres del projecte.

"És com un sastre virtual" que fa un càlcul automàtic, complementat amb altres qüestions relacionades amb l'estil, ha comparat Tornero.

Una vegadaen línia que hagin adquirit aquest producte i assenyalaran quina és la millor talla de la peça de roba mitjançant els colors verd --és la correcta-- i vermell --és la talla però no s'ajusta al prototip--.

Tot i que encara no està desplegada, s'està fent una prova a través d'una pàgina web d'una botiga virtual italiana.

En aquest sentit, Tornero ha dit que "sembla que ha funcionat bé, però es valorarà quan hagi complert un trimestre", ja que va començar el banc de proves al Nadal.

L'objectiu és que doni el salt al mercat el segon semestre d'aquest any "i tingui una presència significativa a partir del 2019", ha aventurat l'investigador de la UPC.

MILLORA DE LA SOSTENIBILITAT

Tornero ha apuntat que el projecte repercuteix positivament en el medi ambient, ja que ha assenyalat que anualment a Europa hi ha 60.000 quilograms de roba comprada per Internet que es retorna, la qual cosa significa el 40% i suposa 11.000 tones d'emissió de CO2: "Els clients compren dues talles al voltant de la qual pensen que serà la seva i després retornen la que no volen, gràcies a les facilitats de les empreses".

Ha fixat rebaixar aquesta xifra fins al 10%, encara que ha precisat que hauran d'afegir-se grans marques per tal "que tingui impacte".

EXTRAPOLABLE AL MOBILIARI

L'aplicació també està treballant perquè s'apliqui en sectors com el mobiliari, amb material d'oficina i també en l'automoció.

El treball forma part del projecte 'Morpheos', integrat per sis socis: la UPC de Terrassa, la Universitat Tecnològica de Munic (Alemanya), l'Institut Tecnològic Metalmecànic de València (Aidimme), les empreses iDeal i Holonix, i la botiga de roba en línia italiana Piacenza, i ha comptat amb un pressupost aproximat d'un milió d'euros, amb el 70% del finançament del programa Horizon 2020 de la Unió Europea.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.