El Comitè de Rutes vol connectar Barcelona amb Tòquio, Mèxic, Bangkok, Xile i Índia

Miquel Valls, Gerardo Pisarello, Ricard Font i Sonia Corrochano
EUROPA PRESS
Publicat 16/5/2018 15:21:15CET

El Prat va transportar l'any 2017 més de 7,2 milions de passatgers intercontinentals, 2,6 milions directes

BARCELONA, 16 Maig (EUROPA PRESS) -

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), integrat per la Generalitat, Aena, Ajuntament i Cambra de Barcelona, treballarà per connectar l'Aeroport del Prat amb Tòquio (el Japó), Mèxic, Bangkok (Tailàndia), Santiago de Xile (Xile) i Delhi (l'Índia).

Així consta en el pla estratègic 2018-2019 que han presentat aquest dimecres el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat i president del CDRA, Ricard Font; la directora de l'Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano; el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello, i el president de la Cambra de comerç de Barcelona, Miquel Valls.

"La nostra ruta més ambicionada i perseguida és la de Tòquio", ha dit Font, que ha indicat que totes les companyies aèries han manifestat que és una ruta necessària, ja que té una demanda de 263.000 passatgers, si bé ha declinat posar una data concreta perquè aquesta sigui una realitat.

Pel que fa a Mèxic, ha sostingut que és una destinació que "sembla que aquest 2018 tindrem bones notícies, amb un èxit gairebé assegurat" i una demanda de 144.000 passatgers.

El 2017 va deixar un llistó molt alt amb un rècord de 45 rutes intercontinentals --des de 2015 s'han obert 11-- i un total de 7.221.297 viatgers intercontinentals transportats --el que suposa un 15% del trànsit total--, dels quals 2.649.444 van ser directes i 4.571.853 indirectes.

L'estratègia per als pròxims anys consisteix a aconseguir noves rutes i desestacionalitzar, augmentar freqüències i atreure a nous operadors, i de moment aquest 2018 ja compta amb la ruta a Boston (els Estats Units) operada per Level, i Asiana connectarà la capital catalana amb Seül (Corea del Sud) a partir d'agost.

CHAMPIONS ENTRE CIUTATS

"Volem una ciutat connectada amb el món, que sigui un 'hub' mediterrani en innovació tecnològica", ha dit Pisarello, que ha destacat que les rutes intercontinentals són necessàries per a la internacionalització del teixit productiu i la projecció de la marca Barcelona.

Per la seva banda, Valls ha explicat que l'objectiu del CDRA és consolidar Barcelona dins de la xarxa mundial de ciutats globals: "La competència en els pròxims anys serà entre ciutats, i Barcelona ha d'aspirar a jugar a aquesta Champions mundial".

Per la seva banda, Corrochano ha destacat que l'Aeroport de Barcelona és el cinquè d'Europa en nombre de rutes europees, i que en càrrega se situa en el top' 20 d'aeroports europeus.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.