Actualitzat 22/10/2015 17:00

Ciuraneta aposta per la creació d'una marca pròpia de cava català

BARCELONA, 16 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Jordi Ciuraneta, ha apostat per la creació d'una marca pròpia i sòlida de cava català.

"L'experiència exportadora dels últims anys ens ha de donar força per arriscar, obrir nous mercats i ser cada vegada més presents en la ment dels consumidors internacionals", ha dit aquest dimarts en la clausura de la 34a Setmana del Cava, organitzada per la Confraria del Cava de Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona).

Ciuraneta ha recordat que el 2014 es van aconseguir "xifres històriques" d'exportació, amb 155 milions d'ampolles respecte dels 47 milions del 1990: "Han de conèixer el cava a tot el món, el que vol dir i les particularitats que té. Hem d'aprofitar els turistes que ens visiten".

La Setmana del Cava s'ha iniciat amb la coronació de la Reina del Cava, un títol que aquest any ha estat per a l'actriu Carla Nieto Geli, i l'artista Jaume Plena serà nomenat Confrare d'Honor, la més alta distinció de la Confraria.

Durant aquesta setmana es realitzarà el simposi 'El Cava i els joves', una iniciativa amb la qual es vol analitzar les pautes de consum entre aquest segment de la població i que els acostarà a 'Vi d'estrelles', on es presentaran ponències i casos d'èxit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés