Actualitzat 30/12/2014 13:40

Ceres Roura llança una gamma de luxe per afermar-se a França i preveu créixer un 10% aquest 2014

Xavier Roura, dtor. Gral. De Ceres Roura
CERES ROURA

Ha invertit 300.000 euros en aquesta nova línia de producció

GIRONA, 24 maig (EUROPA PRESS) -

La gironina Ceres Roura ha llançat una gamma de deu espelmes perfumades elaborades amb cera vegetal i essències naturals envasades en vidre i amb acabats de coure per afermar-se a França, un país en el qual la firma, amb seu a Figueres, té potencial per vendre el seu producte més car, de fins a 150 euros.

En una entrevista d'Europa Press, el director general de la companyia, Xavier Roura, ha explicat que per a això Ceres Roura ha invertit 300.000 euros en aquesta nova línia de producció, amb la qual vol posicionar-se com un producte de gamma alta per distribuir-se en botigues de regals i grans magatzems especialitzats en decoració.

La que és la primera empresa espanyola en elaboració d'espelmes va facturar el 2013 nou milions d'euros, i les previsions per a aquest any són créixer fins a un 10%, un objectiu plausible ja que en els quatre primers mesos del 2014 la firma ja ha registrat un repunt del 7%.

"Hem notat certa recuperació", ha afirmat Roura, que ha afegit que el canvi de tendència es deu al fet que el mercat domèstic s'ha desencallat, cada vegada és més forta l'aposta pels mercats exteriors i la companyia també ha llançat al mercat nous productes, com espelmes perfumades, antimosquits, decoratives, litúrgiques i vegetals, a base d'olis de palma, soja i gira-sol.

EXPANSIÓ INTERNACIONAL

Actualment, les exportacions representen un 28% del total del volum de negoci, sobretot gràcies a països com Grècia, Suïssa, Corea del Sud, França, Anglaterra, Portugal i Itàlia, i aquesta empresa familiar vol afermar-se en mercats en els quals ja ha posat un peu en els primers mesos d'aquest 2014, com Turquia, Irlanda i el Marroc.

Malgrat l'objectiu de l'empresa d'entrar a Dinamarca i Suècia, grans consumidors d'espelmes, Roura ha afirmat que l'entrada en aquests mercats és "molt complicada" per l'elevat nombre de fabricants autòctons que es dediquen a aquest producte, i ha declinat entrar en una guerra de preus.

Del total de la seva producció, que oscil·la sobre unes 2.800 tones d'espelmes anuals i al voltant de 2.000 referències, el 80% es dirigeix a la gran distribució, i el 20% restant al sector de la jardineria, floristeria i botigues especialitzades.

L'origen de la companyia, fundada el 1912 i amb una plantilla actual de quaranta treballadors, es deu al capellà Sebastià Roura, qui va creure que podia obrir-se camí elaborant espelmes per al mercat litúrgic, i l'Abadia de Montserrat és el principal client d'aquest segment actualment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés