Actualizado 18/11/2015 14:42

Cellers de Barcelona

BARCELONA, 18 Nov. (EUROPA PRESS) -

   Turisme de Barcelona ha inaugurat aquest dimecres el Punt d'Informació d'enoturisme i vins al Mirador de Colom, un espai en el qual pretén fer difusió de les denominacions d'origen i els cellers de la província.

   El director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes, ha afirmat durant la presentació d'aquest espai que l'objectiu és aprofitar que un 40% dels turistes que visiten Barcelona són repetidors i cal donar-los a conèixer altres atractius de l'entorn de la ciutat.

   En el punt d'informació d'enoturisme es fa promoció de les quatre denominacions d'origen de la província --Penedès, Pla de Bages, Alella, i DO Cava-- i es comercialitzen fins a 70 referències diferents.

   El diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns, ha assenyalat que la intenció és convertir Barcelona i el seu entorn en un destí d'enoturismo reconegut internacionalment.

   El Mirador de Colom rep cada any més de 130.000 usuaris i allotja un punt d'informació turística que anualment comercialitza 65.000 serveis vinculats a l'oferta de cultura i oci de Barcelona.

'BARCELONA WINE'

   Durant la inauguració d'aquest espai s'ha presentat també el llibre 'Barcelona Wine', de Lluís Tolosa, coeditat amb la Diputació, que ofereix una selecció de 50 visites recomanades al voltant a la cultura del vi.

   Tolosa ha assenyalat que l'objectiu és "posicionar a Barcelona com capital d'un país de vins", i ha posat de manifest que en una ràdio de menys d'una hora hi ha entorn de 300 cellers i, en dues hores, 600.

   Ha subratllat que això suposa que Catalunya té una de les millors ofertes d'enoturisme del món, comparable a Napa Valley (Estats Units) i Alsàcia (França), tot i que acull a molts menys visitants que aquests altres destins.

   Ha considerat que els reptes a Catalunya són augmentar el nombre de visitants --ha comparat Napa Valley, amb vuit milions de visitants anuals, amb el Penedès, amb 450.000--; la facturació --la despesa mitjà als cellers catalanes és de deu euros i a Alsàcia de 90--, i l 'estada mitjana, perquè ha destacat que l'enoturisme ofereix una "oportunitat de negoci brutal".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés