Actualitzat 22/10/2015 16:57

Caprabo va perdre 5 milions el 2014 després de vendre 50 botigues

Caprabo
CAPRABO

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

Caprabo ha tancat l'exercici 2014 amb uns números vermells de cinc milions d'euros a causa de l'impacte negatiu de 15,5 milions que va registrar la desinversió a 50 botigues de Madrid i Castella-la Manxa, una operació que s'està materialitzant aquest primer semestre.

D'aquesta manera, la cadena de supermercats comença aquest 2015 concentrant el seu negoci en el seu principal mercat estratègic, Catalunya, i Navarra, amb de 319 establiments, ha informat en un comunicat aquest dimecres.

L'operació de desinversió en aquests 50 locals s'emmarca en el paquet de venda de 160 establiments feta per Eroski --del qual Caprabo suposa el 20% del negoci-- a Grup Dia el novembre de l'any passat.

Alhora, Caprabo va registrar un volum de negoci de 1.327 milions d'euros, un 2,7% menys, si bé va registrar el millor resultat d'explotació (Ebitda) dels últims anys amb 24,1 milions, un 38% més que l'any anterior.

La companyia ha atribuït el descens de les vendes a la contracció en el consum a superfície constant en la comunitat catalana, on la reducció anual s'ha situat al 4,5%, empitjorant el resultat de 2013 (-4,3%), segons dades Nielsen.

La cadena ha argumentat que aquest descens continu es deu al fort increment de la superfície comercial a Catalunya, ja que el mercat total va créixer lleugerament, un 0,8%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés