BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -
Caprabo ha tancat l'exercici 2014 amb uns números vermells de cinc milions d'euros a causa de l'impacte negatiu de 15,5 milions que va registrar la desinversió a 50 botigues de Madrid i Castella-la Manxa, una operació que s'està materialitzant aquest primer semestre.
D'aquesta manera, la cadena de supermercats comença aquest 2015 concentrant el seu negoci en el seu principal mercat estratègic, Catalunya, i Navarra, amb de 319 establiments, ha informat en un comunicat aquest dimecres.
L'operació de desinversió en aquests 50 locals s'emmarca en el paquet de venda de 160 establiments feta per Eroski --del qual Caprabo suposa el 20% del negoci-- a Grup Dia el novembre de l'any passat.
Alhora, Caprabo va registrar un volum de negoci de 1.327 milions d'euros, un 2,7% menys, si bé va registrar el millor resultat d'explotació (Ebitda) dels últims anys amb 24,1 milions, un 38% més que l'any anterior.
La companyia ha atribuït el descens de les vendes a la contracció en el consum a superfície constant en la comunitat catalana, on la reducció anual s'ha situat al 4,5%, empitjorant el resultat de 2013 (-4,3%), segons dades Nielsen.
La cadena ha argumentat que aquest descens continu es deu al fort increment de la superfície comercial a Catalunya, ja que el mercat total va créixer lleugerament, un 0,8%.