Actualitzat 19/09/2018 16:42

Calvet lamenta que es doni per fet l'incompliment de la ràtio 1/30 de VTC

Lluís Estret, Isidre Gavín, Damià Calvet, Pere Padrosa i Josep M. Fortuny
Europa Press

Creu que és l'Estat qui ha de garantir que es compleixi la proporció "des del minut u"

BARCELONA, 19 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha lamentat aquest dimecres que es doni per fet que s'incomplirà la ràtio que estipula un vehicle de lloguer amb conductor (VTC) per cada 30 taxis, el compliment dels quals ha atribuït a l'Estat malgrat l'eventual traspàs de competències, i creu que la proporció ha d'estar delimitada des del minut u i compartida amb el sector.

Així ho ha manifestat en declaracions els mitjans després del ple del Consell del Taxi de Catalunya, que ha dirigit al costat d'altres membres de la Conselleria i al que han assistit el sector del taxi, sindicats i empreses, a qui ha presentat les mesures que contempla el decret llei de la Generalitat per al sector, que torna a estar en vigor des del juliol d'aquest any.

"En la mesura que ens sentim corresponsables en aquest 1/30, volem saber què es fa mentrestant. Com a Govern no podem acceptar que la responsabilitat patrimonial derivi en un: 'Ja veurem què passa'", ha insistit Calvet.

Per això, ha recordat que és l'Estat qui ha de garantir que es compleixi la ràtio perquè neix d'una norma seva i ha celebrat la bona sintonia en el ple: "La nostra obligació com a reguladors és estar al costat del sector. Hi ha hagut un diàleg sincer".

EL DECRET LLEI JA ESTÀ EN VIGOR

El conseller ha explicat que durant la reunió s'ha detallat l'entrada en vigor del decret llei sobre el sector del taxi que la Generalitat va aprovar al juliol del 2017, el qual va ser recorregut pel Govern central i posteriorment suspès, i que no s'ha pogut desplegar fins a aquest estiu.

Així mateix, ha recordat que ja s'està aplicant i que contempla la creació d'un registre de llicències VTC per conèixer la seva activitat i poder delimitar-la per territoris, una moratòria de dos anys per impossibilitar la transmissió especulativa de llicències VTC i una identificació que ha de ser visible en tots els vehicles de lloguer amb conductor.

MODERNITZACIÓ DEL SERVEI

Durant la trobada, la Generalitat ha traslladat la seva voluntat d'aplicar una agenda modernizadora en el sector del taxi que passarà, tal com va anunciar al juliol, per la renovació de la llei del taxi del 2003.

Entre les mesures destaquen el taxi compartit amb cobrament individual, la contractació prèvia, la flexibilització tarifària del sector, l'ambientalització de les flotes i el foment de la digitalització del taxi.

Aquesta modernització, ha puntualitzat Calvet, anirà en col·laboració amb les entitats locals, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i el propi sector del taxi: "Fa temps que s'hi està treballant, però treballarem en taula permanent per tenir un text articulat en els propers mesos".

La Generalitat també ha avaluat al costat del sector l'estat del diàleg amb el Govern central pel que fa al traspàs de competències previst: "Hem informat al Consell del Taxi que tenim poca informació, que es deriva de les compareixences públiques del ministeri".

Per la seva banda, el portaveu d'Élite Taxi, Alberto Álvarez, s'ha mostrat satisfet amb la línia que segueixen les administracions, atès que es parla amb l'1/30 damunt de la taula, que en la seva opinió és l'única cosa que solucionarà el problema per a tots, però ha recordat que encara no hi ha res ferm: "Tot depèn del decret del Govern central".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés