Publicat 27/02/2015 10:31

20150227103154

La companyia manté una "estreta vigilància" del programa del A400M i posa en marxa "accions significatives" per assegurar les entregues

MUNIC (ALEMANYA), 27 febr. (De l'enviat especial d'Europa Press, Alfonso Muñoz) -

El consorci aeroespacial europeu Airbus Group va obtenir el 2014 un benefici net de 2.343 milions d'euros, un 59,1% més que els 1.473 milions d'euros que va guanyar el 2013, segons ha informat la companyia, que ha aplicat un càrrec de 551 milions d'euros en el quart trimestre pels retards al A400M.

La xifra de negoci d'Airbus Group va arribar en el conjunt de l'exercici fiscal als 60.713 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 5,5% respecte al 2013, quan va ingressar 57.567 milions d'euros.

La companyia destaca que els sòlids resultats financers del 2014 reflecteixen un "millor rendiment operatiu" amb un rècord en lliurament d'avions comercials, ingressos i cartera de comandes.

Les comandes rebudes el 2014 van registrar un descens del 23,1%, ja que van passar des dels 216.418 milions d'euros del 2013 als 166.4390 milions d'euros.

A data de 31 de desembre del 2014, el consorci comptava amb una cartera de comandes "rècord" de 857.519 milions d'euros, fet que suposa un increment del 26% respecte a l'exercici anterior, dels quals la xifra de defensa representa 42.240 milions, un 0,9% menys.

Per la seva banda, l'Ebit declarat va augmentar un 54%, fins als 4.040 milions d'euros, mentre que abans de partides no recurrents va pujar un 15%, fins als 4.066 milions d'euros.

L'Ebitda va arribar en el conjunt de l'exercici als 6.174 milions d'euros, un 36,7% més.

En el quart trimestre de l'any, Airbus Group va aconseguir un benefici net de 944 milions d'euros, un 249,6% més que els 270 milions d'euros del mateix període del 2013, mentre que les vendes van augmentar un 8,6%, fins als 20.126 milions d'euros, gràcies a un volum superior i a efectes favorables dels tipus de canvi.

CÀRREC PEL A400M

D'altra banda, Airbus informa que ha aplicat un càrrec net de 551 milions d'euros en el quart trimestre a causa de retards en el programa A400M, com es va exposar a la presentació de resultats dels nou primers mesos del 2014.

"La seqüència de les millores graduals de les capacitats militars i les lliures corresponents es troben en fase de negociació amb els clients, per reflectir la base modificada del programa i el nou calendari de lliuraments", explica la companyia.

Així, l'equip directiu va revisar en el quart trimestre l'evolució del programa, impulsada sobretot pels reptes de funcionalitat militar i l'augment de la cadència de producció industrial juntament amb les corresponents accions de mitigació, i ha posat en marxa accions significatives per assegurar els lliuraments futurs.

"El programa continua sent objecte d'una estreta vigilància", remarca.

D'altra banda, els comptes del 2014 inclouen una aportació positiva de 142 milions d'euros pel desajust de pagaments en dòlars previs a l'entrega i la revaluació del balanç, així com 338 milions d'euros en plusvàlues corresponents a la desinversió del 8% de la participació en Dassault Aviation i a la venda de la participació en Pàtria.

DIVISIONS

Per divisions, els ingressos de l'àrea d'aviació comercial van augmentar un 7%, fins als 42.280 milions d'euros, impulsats per l'increment global dels lliuraments a la xifra rècord de 629 avions, respecte als 626 avions del 2013, i per un mix més favorable en les entregues, incloent 30 A-380 enfront dels 25 del 2013.

A més, en el quart trimestre es va entregar el primer A350 XWB a Qatar Airways, com estava previst, i es van implementar els principis comptables de la NIC 11 a contractes limitats de clients de llançament.

Els ingressos de l'àrea d'helicòpters van augmentar un 4%, fins als 6.524 milions d'euros, sobretot gràcies a programes governamentals, incloent l'augment de la cadència de producció en l'activitat del NH90.

Els lliuraments d'helicòpters es van situar en 471 unitats, xifra inferior a les 497 unitats de l'exercici anterior, incloent l'entrada exitosa en servei de l'EC175 en el quart trimestre.

Per la seva banda, els ingressos de defensa i espai van descendir un 0,7%, fins als 13.025 milions d'euros, amb un total de vuit lliuraments de l'A400M a quatre nacions i sis llançaments de l'Ariane 5 durant l'any.

MILLORA SIGNIFICATIVA

El conseller delegat d'Airbus Group, Tom Enders, va destacar que el 2014 la companyia va aconseguir "una millora significativa" en rendibilitat i generació de tresoreria gràcies a una cartera de comandes rècord i un fort comportament operatiu en la majoria de les àrees" i, en concret, va subratllar que ha lliurat "més avions comercials que mai en la història, entre els quals hi ha el primer A350".

Així mateix, va anunciar que, a causa de la forta demanda d'avions de passadís únic, Airbus ha decidit augmentar la producció de la nostra família A320 a 50 avions al mes a partir del 2017, mentre que reduirà temporalment la producció de l'A330 a sis avions al mes el 2016.

"I una cosa molt important, confirmem el llindar de rendibilitat de l'A-380 per al 2015", va afegir.

D'altra banda, va afirmar que Airbus està centrada a abordar diversos reptes operatius, entre els quals hi ha l'augment de la cadència de producció de l'A350 i de l'A400M i els seus costos respectius, les primeres entregues de l'A320neo, reforçar les vendes d'helicòpters i continuar amb la reconfiguració de la cartera de defensa i espai.

DIVIDEND I PERSPECTIVA

Després d'aquests resultats, el consell d'administració d'Airbus Group proposarà a la junta general d'accionistes el pagament d'un dividend per a l'exercici del 2014 d'1,20 euros per acció el dia 3 de juny del 2015, un 60% més que els 0,75 euros del 2013, als accionistes registrats a data de 2 de juny.

"Per reflectir el bon avanç financer que vam realitzar l'any passat, així com les perspectives per al 2015, proposem un pagament d'acord amb el nivell màxim de la nostra política de dividend.

1,20 euros per acció, implica un creixement del 60% en comparació al 2013 i una ràtio de distribució del 40%", va explicar el director financer d'Airbus Group, Harald Wilhelm.

Amb vista al 2015, el consorci aeroespacial europeu preveu que l'economia mundial i el trànsit aeri creixin d'acord amb els pronòstics independents actuals i no espera "distorsions importants".

En aquest context, preveu que les entregues siguin lleugerament superiors a les del 2014, així com un nou augment en la cartera de comandes d'avions comercials.

A més, calcula que, abans de fusions i adquisicions, registrarà una pujada dels ingressos i un lleuger augment de l'Ebit abans de partides no recurrents.

"Basant-se en el seu pla actual d'augment de la cadència de producció industrial, Airbus Group té l'objectiu d'arribar al llindar de rendibilitat en el Flux de caixa lliure el 2015 abans de fusions i adquisicions", va remarcar l'empresa, que espera continuar augmentant el seu benefici per acció i el seu dividend aquest any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés