Publicat 15/02/2019 17:21

El BBVA rebutja rotundament discriminació cap als xinesos i assegura estar desbloquejant comptes a bon ritme

Usuaris xinos es manifesten davant la seu del BBVA
EUROPA PRESS

MADRID, 15 febr. (EUROPA PRESS) -

El BBVA ha rebutjat de manera rotunda qualsevol forma de discriminació en l'accés dels seus clients a qualsevol producte o serveis del banc i ha assegurat que en els darrers dies l'entitat ha desbloquejat nombrosos comptes "a molt bon ritme".

Així ho ha indicat el seu portaveu Álvaro Calleja després que milers de ciutadans xinesos residents a Madrid denunciessin la presumpta discriminació que asseguren estar patint per part de diverses entitats bancries davant el bloqueig dels seus comptes.

El portaveu de l'Associació Espanyola de Banca (AEB) José Luis Martínez Campuzano ha explicat que la Llei de prevenció de blanqueig de capitals imposa als bancs una srie de requisits de vigilncia i control de tots els seus clients per evitar que es pugui utilitzar el sistema financer per blanquejar diners procedents d'activitats delictives.

En aquest sentit, tots els clients amb independncia de la seva nacionalitat han de proporcionar als bancs la informació que marca la normativa i les entitats han de facilitar els trmits perqu l'operativa torni a la normalitat de manera eficient i rpida.

Segons ha indicat el BBVA, la banca ha de tenir documentats correctament tots els seus clients sense que hi hagi cap distinció sigui quin sigui el collectiu. A més, la legislació preveu una resposta molt severa, que pot arribar, fins i tot, al cessament de la relació, si la documentació no est correctament revisada.

En aquest cas concret, l'entitat ha assegurat que ha notificat a tots els seus clients la petició de documentació necessria, els ha donat "un termini raonable" i est contactant en aquests moments amb tots aquells que no han presentat els documents, i els ha facilitat tota la seva xarxa d'oficines i altres canals alternatius perqu entreguin la documentació si encara no ho han fet.

"Rebutgem de manera absoluta i rotunda, qualsevol forma de discriminació injustificada en l'accés dels nostres clients a qualsevol dels productes o serveis del banc o qualsevol altre efecte d'exclusió financera", ha ressaltat el portaveu de BBVA, qui ha afirmat que el banc es limita a complir amb el que es disposa en la normativa sobre la prevenció del blanqueig de capitals.

Des del BBVA han lamentat "profundament" els perjudicis que s'han produit a totes les persones que han vist bloquejades els seus comptes aquests dies i han posat en marxa "totes les mesures necessries per a la resolució d'aquests efectes".

"Estem prenent totes aquelles mesures que poden facilitar i agilitar tota l'entrega de documents. De fet, al llarg d'aquests darrers dies s'estan desbloquejant nombrosos comptes a molt bon ritme amb l'entrega de la documentació i la situació a la xarxa d'oficines és d'absoluta normalitat", ha indicat Calleja.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés