Actualizado 30/12/2014 08:16

Xocolates Torras esquiva la crisi i augmenta un 21% la facturació respecte el 2008

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'aposta pel sense sucre, que ja representa el 60% de la producció, ha estat clau per continuar creixent en un context de recessió

Cornellà del Terri (ACN).-

Xocolates Torras pot presumir d'haver crescut en plena crisi econòmica. Ha passat de tenir una facturació de 7 milions d'euros el 2008 a arribar als 8,5 MEUR aquest 2014, és a dir, un 21% més. Entre els factors que ho han fet possible destaquen l'aposta per la fabricació de xocolata sense sucre -que ja representa un 60% del total de producció-, la venda de marca blanca a dins i fora de l'estat espanyol i la seva capacitat exportadora. De vendre a 33 països s'ha arribat als 42, entre els quals figura per primer cop Canadà o Sud-Àfrica. Aquesta empresa amb seu a Cornellà del Terri (Pla de l'Estany) té 41 treballadors i fabrica 1.800 tones a l'any.El risc que Xocolates Torras va assumir a finals del 1992 quan va començar a produir xocolata sense sucre, una raresa en el sector, ha demostrat amb els anys ser un autèntic encert. Aquesta línia de productes representa ja el 60% del total de la producció i arribaria a ser del 80% si s'exclogués la xocolata amb sucre de marca blanca que actualment es fabrica. L'any 2001 suposava només l'11% del negoci.

"Aquest és el nínxol de mercat que ens interessa consolidar i a on hem apostat a nivell nacional i internacional", explica el gerent de Xocolates Torras, Xavier Recoder. La idea és continuar ampliant aquesta línia, en detriment de la de sucre. De fet, la firma només incorpora nous productes sense sucre que actualment té 40 referències enfront de les 20 que hi ha amb sucre. L'objectiu final és dedicar-se exclusivament al mercat de la xocolata sense sucre però no hi ha un termini ni un calendari fixat.

Un 21% més de facturació respecte el 2008

Xocolates Torras pot presumir de ser una de les empreses que ha aconseguit créixer en un context de crisi. Si l'any 2008 la facturació era de 7 MEUR, el 2014 es tancarà l'exercici amb 8,5 MEUR, és a dir, un 21% més. Entre les claus d'aquest bon funcionament destaca l'aposta estratègica per la xocolata sense sucre però també la feina feta a nivell d'exportació.

Quan el 1992 la família Sans de Mataró va adquirir la fàbrica ho va fer amb un clar objectiu: obrir el negoci a l'estranger per poder créixer en un mercat molt competitiu i dominat per les grans marques. En aquells moments la firma no exportava a cap país. L'any 2008 ja estava present a 33 països i aquest 2014 ven a 42 països. Entre els indrets on s'han obert mercat destaca Canadà, Bolívia, Xile o Sud-Àfrica. De moment, la Xina no és un mercat potencial perquè la xocolata no és un producte habitual en la seva dieta.

En xifres absolutes, però, els nivells d'exportació han reculat una mica passant de prop del 40% el 2008 al 34% aquest 2014, tot i que la facturació ha continuat creixent. Segons Recoder, "cada cop costa més entrar a nous països i del que es tracta és de consolidar les vendes on ja hi ha presència".

A Catalunya, estan presents a gairebé totes les cadenes de supermercats, per a qui també fabriquen marques blanques, mentre que a la resta de l'estat espanyol treballen amb distribuïdors i amb establiments especialitzats en productes sense sucre.

En definitiva, que la bona marxa del negoci es pot resumir d'aquesta manera, segons paraules del mateix Recoder. "La marca blanca nacional i internacional; les exportacions i la marca pròpia han estat les quatre potes que han permès "suportar millor la crisi" en comparació amb aquelles que no més en tenien una".

Aquest creixement també ha permès augmentar la plantilla. Dels 35 treballadors el 2008 ara n'hi ha un total de 41, que treballen en els dos torns de dilluns a divendres. El 2012 també es va incorporar una nova línia de producció de rajoles per tenir una major flexibilitat a l'hora d'atendre les comandes de l'estranger.

La fàbrica de Cornellà del Terri (Pla de l'Estany), únic centre de producció de l'empresa, ocupa 4.000 m2 i disposa de 4 línies principals de productes: rajoles de xocolata, xocolata desfeta, crema de cacau i avellanes i cobertures industrials. Entre els objectius que s'ha marcat la direcció a mig termini és arribar a facturar uns 14 o 15 MEUR.

La producció es manté a nivells dels últims anys: unes 1.800 tones anuals. Entre les novetats, també destaca l'obertura d'una botiga online com a una "nova finestra" per facilitar la feina als compradors. Segons Recoder, trobar totes les referències en un sol punt de venda és impossible i per això es va decidir obrir aquesta botiga virtual, que també permet comprar a Europa. Un altre factor que els ha ajudat a posicionar-se ha estat poder vendre tota la seva gamma com a productes sense gluten. 




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés