Publicado 16/04/2015 14:20

El volum de mercaderies del Port de Barcelona cau un 3,6% al primer trimestre a causa d'una davallada "conjuntural" dels líquids i s

El transport marítim amb Itàlia i el nord d'Àfrica presenta una evolució especialment significativa i puja un 16%

Barcelona (ACN).-

El volum de transport de mercaderies del Port de Barcelona ha caigut un 3,6% al primer trimestre d'aquest 2015 respecte al mateix període de l'any passat a causa d'una davallada "conjuntural" dels líquids i sòlids a granel, que han registrat un descens de l'11% i el 22% respectivament, segons ha informat aquest dijous el Port de Barcelona. El volum transportat ha sumat un total de 10,2 milions de tones de mercaderies. No obstant, el trànsit de contenidors ha pujat un 5%, amb més de 450.000 TEU transportats entre gener i març (un TEU equival a un contenidor de 20 peus) i també han augmentat especialment els serveis de transport de les línies marítimes amb Itàlia i el nord d'Àfrica.Concretament, aquests serveis han mobilitzat 39.918 UTI transportades (unitat de transport intermodal que equival a camions, plataformes i remolcs), un 16% més respecte al primer trimestre del 2014.

El Port de Barcelona ha indicat que aquesta disminució en el volum de mercaderies durant el primer trimestre es deu als descensos "conjunturals" dels líquids i sòlida a granel. Els líquids han sumat 2,7 milions de tones, que ha suposat una caiguda de l'11% a causa especialment de la baixada de productes com el gas natural, gasoil i biocombustibles, mentre que el transport de gasolina i fuel han pujat. Pel que fa als sòlids a granel, en els tres primers mesos de l'any s'han registrat 933.340 tones, que representa una disminució del 22%, en part pel descens del transport de productes, que el 2014 van créixer de manera destacada, segons ha apuntat.

Des del Port de Barcelona han puntualitzat que en els casos dels líquids i sòlids a granel es tracta de mercaderies que "no estan sotmeses a molta regularitat" en el transport gràcies a les altes capacitats d'emmagatzematge en el Port i en les quals els canvis per necessitats d'operativa o servei es reflecteixen "molt directament en les estadístiques a curt termini". En qualsevol cas, afegeixen, es consideren "situacions ocasionals", ja que les previsions dels operadors apunten que en el conjunt de l'any -especialment pel que fa als sòlids a granel- el transport d'aquests productes es recuperaran i mouran volums similars a l'any passat.

Augments significatius del transport de contenidors i vehicles nous

En relació al transport de contenidors, en els tres primers mesos de l'any ha crescut un 5%, amb més de 450.000 TEU mobilitzats (un TEU equival a un contenidor de 20 peus). El comerç exterior de contenidors manté un comportament encara més positiu, amb un creixement del 10%, on les exportacions sumen 139.471 TEU plens (+5%), i destaca també l'increment d'un 16% de les importacions, amb 116.997 TEU plens.

Així mateix, el transport ferroviari de vehicles nous també ha registrat una pujada del 17% i ha sumat 203.741 unitats. Més de la meitat del total d'aquest transport són exportacions, amb 116.808 vehicles que representen un augment del 13% en el període de gener a març, mentre que les importacions pugen un 55% i arriben als 40.652 vehicles.

Baixa un 4% el trànsit de passatgers al Port

De gener a març han passat pel Port de Barcelona un total de 375.443 passatgers, un 4% menys que en el mateix període del 2014. Segons el Port de Barcelona, l'increment del 4% en el passatge dels serveis de ferri -143.345 passatgers- no ha pogut compensar el retrocés del 8% registrat pels creueristes (un total de 232.098). Aquest comportament es preveu que s'inverteixi en els propers mesos, ja que les escales programades per al 2015 apunten un creixement en el conjunt de l'any del 6%, de manera que es podrà

tornar assolir la xifra dels 2,5 milions de creueristes, segons preveu el Port de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés