Publicado 21/07/2015 16:42

Vilanova i la Geltrú presenta un pla de mobilitat per impulsar el transport públic, a peu i en bicicleta per sobre del vehicle priva

El nou document defineix les estratègies i accions a desenvolupar en els propers sis anys

Vilanova i la Geltrú (ACN).-

El govern municipal de Vilanova i la Geltrú (Garraf) ha presentat un nou Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible (PMUS) que vol impulsar el transport públic i en bicicleta per sobre del vehicle privat. Es tracta d'un document que es portarà a aprovació del consistori el proper dilluns i que defineix les estratègies i accions a desenvolupar en els propers sis anys per aconseguir un model de mobilitat "sostenible, segur i integrador", segons ha explicat el Consistori. Per exemple es proposa l'amplada útil dels eixos bàsics per a vinents fins a 1,80 metres útil, la creació de nous passos de vianants, l'establiment de nous itineraris senyalitzats per a bicicletes i la millora de freqüència de pas.L'alcaldessa de Vilanova, Neus Lloveras, ha explicat que s'ha buscat el finançament per poder impulsar aquest pla mitjançant un conveni amb la Diputaicó de Barcelona. Lloveras ha destacat que la redacció del document es va iniciar el desembre del 2013 i que ha tingut com a resultat "una nova eina que durant sis anys facilitarà la mobilitat a la ciutat". A més, el pla ha permès disposar d'una diagnosi de la situació al municipi i s'ha dut a terme a través de processos participatius per incorporar la visió ciutadana.

El regidor de Projectes i Obres, Serveis Viaris i Mobilitat, Joan Giribet, ha destacat que el PMUS "té una clara vocació de millorar la mobilitat a la ciutat i molt especialment la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic".

El pla estableix 12 línies estratègiques. La primera d'aquestes és la millora de l'eficiència de cada mode de transport, la segona el foment de la intermodalitat per assolir un ús eficient dels diferents modes de transport, la tercera afavorir les condicions per a la mobilitat dels vianants destinant més superfícies i amb més qualitat, la quarta augmentar la participació de la bicicleta i la cinquena promoure l'ús del transport públic per sobre del transport privat, oferint un transport col·lectiu de qualitat i competitiu.

El sisè punt és la promoció d'una elecció racional de cada mode de transport per a la seva necessitat concreta, el setè compatibilitzar l'oferta d'aparcament amb la demanda de rotació i residents, el vuitè la millora de la seguretat viària mitjançant la reducció de l'accidentalitat i respectant l'espai públic destinat a cada mitjà de transport i el novè controlar i disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica.

Les tres darrers línies estratègiques són fomentar una mobilitat intermunicipal en la qual no predomini el vehicle privat, regular una distribució urbana de mercaderies amb un mínim impacte i utilitzar les noves tecnologies donant la màxima informació als usuaris per a que prenguin les decisions oportunes.

Aquestes línies estratègiques es tradueixen en una seixantena d'accions específiques en cadascun dels models de transport. Per exemple, en el cas de la mobilitat a peu es presenten 12 accions entre les que hi ha la millora de l'amplada útil dels eixos bàsics per a vianants fins a 1,80 metres útil en com a mínim un dels dos costats, la creació de nous passos de vianants, l'augment de la senyalització per a invidents o l'estudi de connexió en modes de transport no motoritzats entre el nucli urbà i el càmping.

En el cas de la mobilitat en bicicleta, el pla estableix 13 accions com per exemple la creació de vies segregades per a bicicletes, la creació de nous itineraris senyalitzats, l'ampliació de la xarxa d'aparcaments o la incorporació de semàfors específics per a bicicletes, així com l'actualització del Pla Director de la Bicicleta, que data del 2006.

Pel que fa al transport públic destaquen la modificació del recorregut urbà per fer itineraris més directes o la millora de les freqüències de pas del servei. Per últim, també hi ha accions en l'àmbit del vehicle privat però aquestes tenen per objectiu afavorir l'ús de les anteriors tipologies de transport. Així, es contempla la implantació d'una nova estructura de circulació de zones 30 en totes les vies no principals, crear noves zones pacificades, canvis de sentits de circulació per pacificar vials i guanyar espais per als modes de transport no motoritzats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés