Actualizado 18/08/2015 08:58

Vilafranca del Penedès exporta el seu model enoturístic a l'Uruguay

El VINSEUM coordina un projecte de col·laboració per guanyar presència internacional i impulsar la cultura del vi de la zona de Canelones i Montevideo

Vilafranca del Penedès (ACN).-

Vilafranca del Penedès està desenvolupant un projecte a l'Uruguay per exportar-hi el model d'enoturisme penedesenc. El VINSEUM, Museu de les Cultures del Vi, està coordinant un programa de col·laboració basat en traslladar a Canelones i Montevideo les experiències de promoció desenvolupades fins ara, alhora que pretén guanyar visibilitat internacional. La principal filosofia de treball que el VINSEUM vol inculcar a les empreses uruguaianes és la necessitat de crear un model conjunt de gestió público-privada per promocionar els recursos turístics de la cultura del vi i, de retruc, millorar el volum de vendes dels productes. El projecte va començar el passat mes de maig i culminarà el juny del 2016.La iniciativa d'establir aquesta col·laboració va sorgir de l'Uruguay. Així ho ha assegurat a l'ACN el Director del VINSEUM, Xavier Fornos, qui explica que és un país on cada cop hi arriben més turistes interessats per la cultura del vi, en detriment dels viatges de sol i platja. "Entenem que tant Xile com Argentina tenen moltes hectàrees de vinya però l'Uruguay és un cas més concret", admet Fornos, assegurant que hi ha la voluntat de "donar a conèixer un vi que cada cop és de major qualitat i que és competitiu en els mercats globals".

El primer pas per empènyer aquesta divulgació és traslladar l'evolució que ha tingut l'enoturisme al Penedès. Fornos recorda que fa pocs anys, la iniciativa de promoció turística "corria a càrrec de tots els cellers sense que hi hagués un paraigües que unifiqués la marca Penedès". Això és el que succeeix actualment a l'Uruguay, diu, on hi ha comptabilitzats una trentena de cellers a tot el país, la majoria dels quals "tenen iniciatives pròpies, però no per promoure el territori en general, sinó casa seva: els seus cellers, vins i vinyes", explica.

Per contrarestar aquesta situació, Xavier Fornos insisteix que "qualsevol estratègia que vagi en el camí de la promoció comuna de l'Uruguay com a país de tradició vitivinícola ha d'anar lligada al consens de tots els elaboradors i viticultors de la zona", sumant-hi el suport de l'administració. Així, Fornos destaca que és un model d'èxit perquè incrementa les vendes i també dóna "prestigi" al mercat.

El projecte, subvencionat per la Diputació de Barcelona, inclou viatges d'empresaris uruguaians al Penedès, que han conegut esdeveniments de gran format com el Vijazz i les activitats de diversos cellers. Alhora, un tècnic qualificat es desplaçarà a l'Uruguay per fer un estudi de mercat per fixar les línies que necessita seguir el sector. Aquesta presència a sud Amèrica, diu Fornos, també és una oportunitat pel VINSEUM, perquè "pot donar peu a obrir la porta a realitats molt importants en quantitat, com Argentina i Xile, i fins i tot, el Brasil".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés