Actualizado 11/12/2014 15:45

Vila veu "curta" la bonificació de peatges i és partidari d'obligar els camions a desviar-se per l'AP-7

El conseller de Territori i Sostenibilitat aposta per una solució "temporal" similar a la de la N-II a Girona al mateix temps que reclama a l'Estat l'execució de l'autovia A-7

Alcanar (ACN).-

La Generalitat aposta per obligar els camions a desviar-se per l'AP-7 entre Altafulla i Martorell com a mesura temporal mentre el govern espanyol acaba d'executar l'autovia A-7 que ha d'alliberar de trànsit la carretera N-340. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, considera "positiva", però "curta" i "provisional", la bonificació de peatges fins al 50% del preu per als vehicles pesats anunciada per la ministra de Foment, Ana Pastor, al tram de l'AP-7 entre Altafulla i Martorell. Tot i reconèixer que, de moment, el govern espanyol només ha anunciat la bonificació i en cap cas parla de restriccions de trànsit a la N-340, Vila creu que s'han de prendre "decisions més valentes".El conseller ha atribuït la bonificació dels peatges a una decisió unilateral del Ministeri de Foment que havia suggerit la mateixa Generalitat. Vila, però, demana a la ministra que la complementi amb "decisions més valentes". El Govern, recorda, ja va plantejar a Madrid la necessitat d'avançar cap a un acord amb el territori i els transportistes per obligar els vehicles pesants a utilitzar de forma obligatòria l'AP-7 entre Altafulla i Martorell per garantir la seguretat i evitar el col·lapse circulatori de la N-340.

Una idea en la mateixa línia de la mesura posada en marxa al tram de la N-II a Girona, "pactada i conveniada" amb la Generalitat, on s'ha restringit el pas de camions per aquesta via amb la implementació de bonificacions de fins el 50% per utilitzar l'AP-7. "Hem suggerit que avanci en questa direcció, però és una decisió que ha pres Foment", s'ha excusat el conseller, que considera la bonificació com a insuficient per complir l'objectiu d'alliberar el trànsit pesat de la N-340.

Aquest plantejament, però, requereix, al seu parer, que es mantingui activa la reclamació des del territori la reivindicació perquè el Ministeri de Foment acabi d'executar els desdoblament o duplicacions viàries pendents, concretament, l'autovia A-7 que hauria de permetre descongestionar la N-340. "És una mesura temporal i provisional en la mesura que no es poden afrontar els processos de desdoblament o duplicacions que el territori exigeix i reclama. Entretant hem d'optimitzar al màxim les autopistes", ha subratllat.

La fórmula, ha explicat, es podria estendre al tram de les Terres de l'Ebre de l'AP-7, on actualment l'autovia prevista es troba encara en discussió i pendent de la redacció dels diversos projectes. Una idea que valora com a "molt sensata", que s'ha abordat en una reunió aquest dijous al matí amb representants institucionals del territori. Per a Vila, de fet, cal avançar en la discriminació del trànsit en funció de l mobilitat que genera, evitant que el trànsit pesat circuli per autovies o carreteres nacionals que no estan desdoblades. Es tracta, segons ha argumentat, de prioritzar la seguretat viària i treballar per aconseguir els objectius d'accidentalitat zero que reclama la Unió Europea.

La proposta, que haurà de ser objecte de converses amb els diferents sectors afectats, desperta el rebuig total dels transportistes. En aquest sentit, la Federació d'Autotransport de Tarragona (FEAT), ja ha mostrat els recels davant la possibilitat que se'ls prohibeixi circular per la N-340 i forçar-los a utilitzar l'AP-7 sense que aquesta sigui gratuïtat. Consideren que és una forma de "criminalitzar" la seva activitat per la manca d'inversió pública en infraestructures dels últims anys. Els alcaldes de la zona tampoc veuen en la restricció del trànsit pesat una solució als problemes d'embussos i congestions que pateixen durant els caps de setmana i l'estiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés