Publicado 15/12/2014 13:10

Vila reitera que no aprovar els pressupostos posaria en risc inversions clau com la L-9 fins a l'aeroport

El conseller de Territori i Sostenibilitat considera que Veremonte no va comprar els terrenys de BCN World per manca de recursos

Barcelona (ACN).-

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha tornat a advertir aquest dilluns que si no s'aproven els pressupostos es posa en risc projectes com les obres d'extensió del metro entre Terrassa i Sabadell, la línia L-9 del metro fins a l'aeroport de Barcelona o l'abonament íntegre de la paga extra als funcionaris el 2015. En una entrevista a TV3, el titular de Territori ha recordat a ERC que perquè tiri endavant "el projecte de futur" que viu Catalunya també cal que "el quotidià funcioni". En un altre ordre de coses, Vila ha considerat que la decisió de Veremonte de no comprar els terrenys de BCN World té a veure amb la seva "capacitat de moure recursos per aquesta operació".Vila ha considerat "bàsic" per al funcionament del país que s'aprovin els pressupostos, que es sotmetran al debat parlamentari el proper dimecres. El conseller ha fet una referència velada a ERC per demanar-li que doni suport als comptes: "El dia que en el nom del futur castiguem i fem impossible el present, jo crec que tots haurem de reflexionar a fons". Vila ha subratllat que "costa d'entendre" perquè ERC ha deixat de donar suport al Govern en un moment com aquest. "Tota aquesta reflexió de com ha de ser l'Estat propi ha de ser compatible amb el que és quotidià", ha reiterat.

Pel que fa a BCN World, Vila ha recordat que Veremonte inicialment volia que hi hagués "uns paràmetres residencials molt forts i ambiciosos", fet que el Govern va descartar. El conseller ha vinculat la decisió de no executar l'opció de compra "amb la capacitat o no de mobilitzar recursos" per fer-la efectiva per part de l'empresa. Vila ha posat de manifest que la intenció de l'executiu és aprovar un macrocomplex d'oci que "no deixi una ferida irreparable a la costa catalana".

D'altra banda, Vila ha manifestat que si s'hagués de tornar a fer el concurs d'ATLL en l'actualitat, s'hi presentarien més empreses que el 2012 per la millora de la situació econòmica global, i per tant farien una millor oferta econòmica. El conseller té previst signar entre aquest dilluns i aquest dimarts la convocatòria de la constitució de la mesa de contractació perquè aquesta estudiï la millor via per donar compliment immediat a la resolució de l'Òrgan Administratiu de Recursos Contractuals de Catalunya (OARCC) sobre el concurs pel qual es va adjudicar la gestió del servei de la xarxa Ter Llobregat a un consorci format per Acciona i el fons brasiler BTG Pactual.

La bonificació dels camioners a l'AP-7, "insuficient"

Pel que fa a la xarxa viària, Vila ha considerat que la decisió "unilateral" de la ministra Ana Pastor de bonificar amb el 50% els camioners que passin per l'AP-7 per descongestionar la N-340 és una mesura que va "en la bona direcció" però que de moment és "insuficient", ja que s'hauria d'haver complementat amb una regulació del trànsit de la N-340 i amb un calendari d'obres de millora de la infraestructura.

El dia que fa un any del primer viatge en tren alta velocitat entre Barcelona i París, el conseller ha denunciat un cop més que hi ha un "coll d'ampolla" a França, entre Perpinyà i Montpeller. Encara sobre la xarxa ferroviària, el conseller ha lamentat que, més enllà de les inundacions del TAV a Girona, a rodalies hi ha un "problema greu" i "el ministeri no se n'acaba de sortir".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés