Publicado 16/04/2015 17:09

Vila reclama a l'Estat el traspàs de l'N-II entre Tordera i Maçanet acompanyat de la dotació econòmica per duplicar-la

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El conseller de Territori denuncia "el segrest per part d'Aena" de l'aeroport de Girona i diu que és víctima de la "canibalització" del Prat

Girona (ACN).-

El conseller de Territori, Santi Vila, ha reclamat a Foment que l'Estat traspassi a la Generalitat el tram de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, i que ho acompanyi de la dotació econòmica necessària per duplicar la carretera. En resposta a una interpel·lació al Parlament, Vila ha dit que confia que el ministeri inclogui el traspàs dins "l'agenda de temes a desencallar properament". De fet, de tota la traça de l'N-II al sud de la demarcació, aquest tram de 8,5 quilòmetres és l'únic que l'Estat no pensa desdoblar. D'aquí l'interès de la Generalitat a tirar endavant l'obra. Durant la compareixença, el conseller també ha criticat "el segrest per part d'Aena" de l'aeroport de Girona.El tram de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva és l'únic de les comarques gironines que l'Estat no desdoblarà. Foment va descartar fer l'obra, al·legant que era massa cara, amb un cost per quilòmetre de 30 MEUR. En comptes d'això, un cop la futura A-2 arribi fins a l'enllaç de la C-35, el Ministeri de Foment preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior a partir d'aquest punt, i no resseguint la costa.

Tot i això, la Generalitat ha insistit perquè la carretera no es quedi com es troba ara. I avui, com ha desvetllat el conseller Vila al Parlament, el Govern ja ha fet formalment una proposta a l'Estat. La Generalitat ha reclamat a Foment que li traspassi el tram Tordera-Maçanet, i que acompanyi el canvi de titularitat amb la dotació econòmica corresponent per poder-ne fer la duplicació.

Santi Vila ha assegurat que l'afer ja està "madur" i que, de fet, confia que el Ministeri l'inclogui "dins l'agenda de temes a desencallar properament". El conseller de Territori també ha reclamat el suport de la resta de diputats per poder "pressionar l'Estat i, entre tots, aconseguir el traspàs".

Vila també ha recordat que tirar endavant l'obra permetrà millorar no només la mobilitat a les comarques gironines, sinó també les connexions amb l'àrea metropolitana. "Garantirà que l'accés a Barcelona es pugui fer pel litoral o per l'interior", ha precisat el conseller.

L'objectiu de la Generalitat és que l'actual N-II, a partir de Maçanet, es dupliqui fins arribar a l'alçada de Tordera (Maresme). Des d'allà, la nacional es farà entroncar amb la C-32, l'autopista del Maresme, que precisament ara s'estendrà fins arribar a Blanes i a Lloret de Mar.

Durant la seva intervenció al Parlament, en matèria d'infraestructures, Vila també ha destacat altres projectes impulsats pel Govern a les comarques gironines. S'ha referit, per exemple, al futur baixador del TAV a l'aeroport de Girona, a la implantació del servei de rodalies i la seva extensió fins al Maresme o a la prohibició de la circulació de tràilers per l'N-II.

"Segrest per part d'Aena"

D'altra banda, Santi Vila també ha fet referència a la situació de pèrdua de passatgers que viu l'aeroport de Girona. El conseller ha dit que el principal handicap que viu l'equipament és "el segrest per part d'Aena" i ha advocat per "una dinàmica de competència, de liberalització" del model aeroportuari que permeti fixar una política de taxes pròpia.

"Això ens donaria una finestra d'oportunitat per evitar el que és una pràctica de canibalització per part de l'aeroport del Prat", ha dit Santi Vila. El conseller de Territori també ha recordat que "més del 50% dels beneficis d'Aena es generen a l'aeroport de Barcelona i al sistema aeroportuari català".

Per últim, Vila ha dit que la Generalitat no ha desatès l'aeroport de Girona aquesta legislatura. "Hem continuat invertint en màrqueting, prement els punys perquè aquest és un tema delicat arran de la vigilància a què sotmet l'autoritat europea", ha conclòs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés