Actualizado 23/03/2015 22:04

Vic estrena nova marca de ciutat amb el vermell com a color destacat i la silueta d'una 'V' amb formes arrodonides

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Vic (ACN).-

Vic ha estrenat aquest dilluns la nova marca de la ciutat. Es tracta d'una 'V' de formes arrodonides de color vermell i un títol que llueix "Vic, ciutat a la mesura humana". La nova marca de ciutat i de territori ha comptat amb un procés participatiu que ha durat 20 mesos en el qual hi ha col·laborat un miler de veïns i ha estat conduit i realitzat per professionals de la Universitat de Vic. L'objectiu del treball ha estat arribar a un espai de consens entre els agents, entitats i ciutadans per definir i orientar la ciutat cap a una marca unitària de projecció a l'exterior i d'identificació de Vic. La nova imatge s'ha presentat aquest dilluns al Teatre l'Atlàntida amb totes les entrades exhaurides.El 22 de juliol de 2013 es formalitzava l'acord en forma de conveni entre l'Ajuntament de Vic i la Universitat de Vic per la creació de la nova marca de la ciutat, que ha tingut un cost zero pels ciutadans de la capital osonenca.

La Universitat de Vic ha aportat la direcció i la coordinació tècnica del procés de treball desplegant tots els recursos humans necessaris, mentre que l'ajuntament ha intervingut fent d'enllaç amb els agents del territori, fomentant sobretot la participació social.

L'objectiu era arribar a un espai de consens i participatiu entre els agents, actors, entitats i persones que estimen la ciutat pel que és i representa. Tot per definir i orientar Vic cap a una marca unitària de projecció exterior i d'identificació pels habitants del municipi.

Després de mesos de treball i de posada en comú de les opinions expressades, la UVic amb el compliment de l'estudi de disseny i comunicació Eumo_dc en el tram final del procés creatiu han arribat a unes conclusions que han permès situar la ciutat "en el punt d'equilibri d'allò que és i que vol ser".

La imatge de la 'V' té formes arrodonides, sòlides i harmòniques i també s'ha aprofitat per identificar-la amb adjectius que caracteritzen Vic com la convivència, el civisme, el benestar, la igualtat, el patrimoni i l'oportunitat lligada a l'empresa. Cadascun d'aquests camps tindrà com a imatge gràfica la 'V' genèrica, però adaptada a cada àrea diferenciada de la resta amb colors i línies singulars.

Incorporant en tot això els conceptes claus de "mesura" i "humana", amb el lema que acompanya la 'V' (Vic, ciutat a la mesura humana), es recupera una afirmació que ja havia existit a la ciutat, idea del llavors alcalde Ramon Montanyà. Ara, però, es volia reforçar guanyant consistència i sobretot mantenint coherència i autenticitat, tal i com havien anat demanant alguns dels gairebé 1.000 participants al procés.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés