Publicado 05/11/2015 19:55

Vaga indefinida de nou hores diàries a l'UTE d'empreses de remolcadors del port de Barcelona

L'aturada està convocada pel sindicat majoritari al comitè d'empresa, la CGT i té el suport del segon, l'OTEP

Els treballadors de la Unió Temporal d'Empreses que agrupa les dues úniques firmes de remolcadors que operen al port de Barcelona fan vaga des d'aquesta mitjanit. Es tracta d'una aturada indefinida de nou hores diàries que ha estat acordada per unanimitat, i protesta contra el pla de treball que han plantejat les firmes Rebarsa i Sar Remolcadores. Segons els sindicats la vaga pot afectar 18 dels 80 bucs que arriben cada dia al port de Barcelona. Són vaixells d'entre 100 i 366 metres d'eslora dels quals els que poden resultar més perjudicats són els més grans atès que necessiten dos remolcadors per poder entrar al port i descarregar la mercaderia. D'aquesta mida n'arriben uns dos cada dia.La vaga està convocada pels cinc delegats sindicals de la CGT, el sindicat majoritari, i compta amb el suport dels dos delegats del segon comitè en representació, l'Organització de Treballadors d'Empreses Portuàries (OTEP). En canvi no compta amb el suport de l'únic representant de la UGT. Els remolcadors són vaixells que acompanyen els bucs de passatgers i mercaderies per entrar i sortir del port. No tots els vaixells necessiten remolcador però els més grans sí que en necessiten sempre. Si fa molt de vent, els no tan grans també necessiten remolcador. És el cas dels vaixells de 100 metres d'eslora, que de vegades en necessiten i de vegades no.Segons els sindicats els 18 bucs de la marina mercant afectats representen unes 102.600 tones diàries. Es tracta de mercaderies que no es descarregaran dels sectors de la química, l'alimentació, l'automoció o la metal·lúrgia, entre d'altres. Els sindicats han demanat que no s'apliquin serveis mínims perquè ho considerarien una "vulneració" del dret de vaga, atès que s'ha previst com una aturada de franges horàries. També expliquen que actualment un treballador de remolcadors a Barcelona treballa 109 jornades de 24 hores, amb un total de 2.616 hores anuals. Segons indiquen, les dues empreses volen augmentar aquesta xifra fins a les 132 guàrdies de 24 hores, que equivaldria a 3.168 hores anuals. Els representants dels treballadors ho consideren "totalment inacceptable". Una altra queixa fa referència a la voluntat de les empreses d'"imposar" de manera unilateral a partir del 7 de novembre un pla de treball que "pot suposar un augment inacceptable dels riscs i d'inseguretat a la feina, una pèrdua d'un 15% de llocs de feina i un augment de les guàrdies de fins al 21% de jornades".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés