Publicado 04/12/2015 14:18

El TSJC obliga a escolaritzar un menor discapacitat a un centre ordinari

El Departament d'Ensenyament volia que en Gerard F.M. anés a un centre d'educació especial

ACN

L'Ametlla del Vallès.-El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) obliga la Generalitat a escolaritzar un menor amb diversitat funcional a un centre del sistema educatiu ordinari. El Departament d'Ensenyament volia que en Gerard FM, que actualment cursa 2on d'ESO a L'Ametlla del Vallès, fos escolaritzat al centre d'educació especial Montserrat Montero de Granollers. Els pares s'hi van oposar i van recórrer a la justícia. El TSJC ha acabat desestimant el recurs presentat per la Generalitat contra la sentència del setembre del 2014 a favor de l'educació inclusiva del menor. Fiscalia, en canvi, considerava que un centre ordinari no pot facilitar el suport que necessita en Gerard sense que s'adoptin “mesures desproporcionades".

Els Serveis Territorials d'Ensenyament Maresme-Vallès Oriental van acordar el juny del 2014 que en Gerard havia d'anar al centre d'educació especial Montserrat Montero. Els pares, però, van presentar un recurs a aquesta decisió. El Jutjat Contenciós Administratiu número 17 de Barcelona va acceptar-lo i en la sentència va dictaminar el dret del menor a una "educació inclusiva en el sistema educatiu ordinari". El Departament d'Ensenyament va presentar un recurs contra aquesta sentència, però el TSJC l'ha desestimat. L'alt tribunal considera que el menor pot estudiar en un institut convencional i apel·la a articles com el 74 de la LOU 2\/2006, que assenyala que “l'escolarització dels alumnes que presenten necessitats educatives especials es regirà pels principis de normalització i inclusió (...) podent introduir mesures de flexibilització en les diferents etapes educatives". Fiscalia, de fet, va sol·licitar l'estimació del recurs perquè entén que "el menor té dificultats d'escolarització i necessita de suport sense que sigui possible que en disposi en un centre ordinari si no s'adopten mesures desproporcionades o no raonables com adaptar les necessitats dels seus companys a les del menor recurrent". En el mateix sentit, l'informe psicopedagògic va resoldre que "en Gerard necessita un entorn escolar especialitzat durant tot l'horari lectiu”.El TSJC, però, considera que els informes “de cap manera estableixen que els ajusts a realitzar per a portar a terme la inclusió en un centre ordinari siguin desproporcionats o no raonables, si no que centra les seves consideracions en les necessitats del menor , quan és evident que respecte aquestes, tant la LOE com la jurisprudència constitucional citada parteixen d'una educació inclusiva en un centre ordinari...".Els pares del Gerard han manifestat a través de la pàgina web Fundació Gerard la seva alegria pel que això significa pel seu fill i "pel precedent que crea per totes aquelles famílies que volen també defensar el dret a l'educació inclusiva dels seus fills". En Gerard estudia actualment 2on d’ESO a l'IES Eugeni Xammar de L'Ametlla del Vallès i compta amb el suport individualitzat de la mestra d'educació especial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés