Publicado 12/11/2015 17:51

Tarragona redueix més d’un 50% les queixes per plagues de paneroles i rates

El consistori ha augmentat les accions preventives i aplicarà un biocida menys irritant i més perdurables en el temps

ACN Tarragona.-Tarragona ha reduït en un 51% les queixes veïnals per plagues de paneroles i rates a la ciutat gràcies a la substitució de les tasques correctives per les tasques preventives en els darrers tres anys, quan l’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona va assumir el control de plagues. La consellera de Neteja i Espais Públics de l’Ajuntament, Ivana Martínez, ha assegurat aquest dijous que ha estat “un èxit de prevenció” i que la disminució de queixes “no és un fet casual”, sinó que ve gràcies a “la feina conjunta d’Ajuntament, col·laboració ciutadana i neteja”. D’altra banda, Ematsa canviarà el pla per la lluita de plagues per millorar els resultats i apostarà per un biocida que sigui més perdurable en el temps però menys irritant, per evitar que les paneroles fugin massivament en “efecte estampida” a la superfície.A més, s’augmentaran els equips d’inspecció de la xarxa de clavegueram amb una segona càmera específica pels treballs de tractament de plagues. La càmera servirà per detectar la presència de paneroles als trams de xarxa de clavegueram i per supervisar els tractaments que també es faran entre tram i tram, i no només a les tapes de claveguerams, com es feia fins ara.Un altre sistema que Ematsa ja utilitza és el de posar sensors i trampes físiques que actuen de manera “desatesa” quan hi ha moviment al clavegueram, segons ha detallat el gerent de l’empresa responsable del control de plagues.“Hem aconseguit treballar els dotze mesos de l’any per a què en els mesos que fa més calor, ja no hi hagi presència massiva de paneroles”, ha detallat Martínez. A més, la consellera al consistori ha assegurat que malgrat “no s’han pogut eradicar” les plagues a la ciutat, s’està anant pel bon camí.Col·laboració ciutadanaDes que Ematsa va començar a gestionar el control de plagues, es va posar en funcionament un dispositiu de col·laboració ciutadana, en què es demanava que el ciutadà truqués quan detectés paneroles o rosegadors en algun punt de la ciutat. Amb un telèfon actiu les 24 hores els 365 dies de l’any, el 2012 es van comptabilitzar 550 trucades; el 2013, 485 trucades; el 2014, 434 i enguany, 277. Un cop registrat l’avís, el servei de neteja rep la queixa i hi treballen. D’altra banda, les incidències permeten que l’Ajuntament sàpiga quines zones són les més afectades, tot i que el consistori nega que les plagues sigui “una cosa de barris”.Els mesos en què s’acumulen més les trucades per l’aparició de paneroles és a l’estiu, perquè “les temperatures altes fan proliferar les plagues”, segons Milan. La major part d’incidències registrades són per paneroles, malgrat també es comptabilitzen les incidències de rosegadors. ActuacionsPel que fa a les actuacions correctives –en el moment en què hi ha una incidència-, el 2012 se’n van comptabilitzar 529; el 2013, 268, el 2014, 209; i el 2015, 238. Pel que fa a les actuacions previstes, al 2012 se’n van fer 10.409, al 2014 se’n van fer 17.215 i enguany, fins a octubre, se n’han fet 16.337.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés