Publicado 27/11/2014 15:31

Surt a informació pública la variant de Piera i Vallbona d'Anoia amb una inversió de 56,4 MEUR

La carretera, d'uns 12 quilòmetres, permetrà evitar el trànsit per l'interior dels nuclis urbans i millorar la mobilitat i seguretat viària

Piera (ACN).-

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés d'informació pública de l'estudi informatiu i de l'estudi d'impacte ambiental de la variant de la B-224 al seu pas per Piera i Vallbona d'Anoia. Aquesta actuació, que permetrà evitar el trànsit de pas per l'interior dels nuclis urbans, comporta una inversió en les obres estimada en 56,4 MEUR. La B-224 és una carretera de la xarxa bàsica de la Generalitat que va de Martorell a Masquefa, passant per Piera i Vallbona d'Anoia, on connecta amb la C-15 (Eix Diagonal). La nova variant té una longitud d'11,7 quilometres, una amplada de 10 metres i dos carrils de circulació. L'objectiu és que es millori la mobilitat i seguretat viària.L'any 2010 ja es va construir un tram de la nova variant per connectar la B-224 amb la B-231 i evitar el pas pel nucli de Piera dels camions que s'adreçaven a l'abocador de Can Mata. La variant que ara s'impulsa té una longitud d'11,7 quilòmetres, una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres cadascun. Al llarg del seu recorregut, comptarà amb sis enllaços, cinc dels quals a diferent nivell, per a connectar la nova variant amb els nuclis habitats i la vialitat de l'entorn.

En el traçat de la variant s'hi poden distingir diferents trams. La variant s'inicia a l'encreuament amb la BV-2241, poc abans de la urbanització de Can Bonastre. En aquest punt, es formarà un enllaç a diferent nivell (enllaç de Can Bonastre), constituït per un pas sota el tronc de la carretera i una rotonda a cada costat. A continuació, la variant segueix pel corredor de pas de la carretera actual, si bé amb un nou traçat. Aquest tram, d'uns 3 quilòmetres, s'acaba en un segon enllaç (Piera sud), format per un pas sota el tronc i una rotonda a cada costat. La rotonda del costat oest correspondrà a una ja existent.

A partir d'aquest enllaç, la variant segueix durant 1,5 quilòmetres el traçat del vial de connexió B-224/B-231 construït l'any 2010. A l'extrem nord d'aquest, es preveu un nou accés (enllaç dels Hostalets), format per un pas inferior sota el tronc i una rotonda a cada costat. La rotonda est aprofita la rotonda situada al final del vial construït l'any 2010. En el tram següent, d'uns 3 quilòmetres, la variant fa un traçat nou que incorpora a la part central un enllaç, Piera nord, format per un pas sota el tronc i una rotonda a cada costat

El tram final, de més de 4 quilòmetres, segueix el corredor de pas de la carretera actual, sense aprofitar la mateixa carretera en no tenir els paràmetres adients. Es preveu un enllaç (Vallbona est), que dóna accés al nucli de Vallbona d'Anoia. L'enllaç estarà format per un pas sobre el tronc i una rotonda a cada costat del tronc. La variant finalitza en una gran rotonda a nivell, situada a prop de l'enllaç existent de la C-15. Aquesta rotonda, que correspon a l'accés Vallbona sud, tindrà un diàmetre de 56 metres.

Les principals estructures previstes corresponen a un viaducte de 100 metres de longitud sobre la riera seca i un altre viaducte de 60 metres sobre la riera de Ca n'Aguilera. A més, les estructures que formen part dels enllaços, així com diversos passos superiors o inferiors per donar continuïtat a camins locals. En aquest sentit, s'inclou un pas sota la línia del ferrocarril que tindrà 85 metres de longitud.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés