Publicado 08/06/2015 13:09

Solvia completa la migració dels 34.000 actius de Bankia

L'operació ha comportat el trasllat de les claus de més de 15.000 immobles

Barcelona (ACN).-

Solvia ha completat la migració dels 34.000 actius de Bankia dins del projecte adjudicat per la Sareb a finals de 2014. La immobiliària del Banc Sabadell ha indicat que des l'1 de juny ja s'encarrega dels serveis de gestió, administració i comercialització d'aquesta cartera. D'aquesta manera, s'ha convertit en el primer servicer que assumeix la gestió de tota la cartera adjudicada per la Sareb. A més d'aquests actius de Bankia, s'incloïen, els préstecs i immobles de CEISS i també els de Banco Gallego. L'operació s'ha tancat en cinc mesos i s'ha caracteritzat per una gran complexitat tenint en compte que els actius de la cartera sumen 42.900.La migració ha comportat el trasllat de les claus de més de 15.000 immobles, la publicació de més de 10.000 actius al web comercial de Solvia, el trasllat de més de 700 caixes de documentació, la incorporació a la base de dades de Solvia de gairebé 500.000 documents digitals vinculats als immobles -escriptures, taxacions, etc).

La immobiliària apunta que tot plegat ha implicat més de cinc mil hores en desenvolupaments tecnològics i quatre simulacions prèvies a la migració final per corregir possibles desviacions en les dades.

Els 34.000 immobles de Bankia es van migrar el 30 de maig passat i des l'1 de juny Solvia s'encarrega dels serveis de gestió, administració i comercialització d'aquesta cartera. Segons Javier García del Río, director general de Solvia, aquest és un "pas fonamental" ja que, ha dit, "permet la incorporació d'aquests actius en els sistemes i processos comercials de Solvia com a plataforma per accelerar-ne la comercialització, i precisament la capacitat en aquest àmbit és un els elements destacats per la Sareb en el moment de l'adjudicació".

A més a més, la integració de la cartera d'immobles de Bankia implica per a Solvia poder captar més de 240.000 nous clients anuals, desenvolupar més de 15.000 actuacions de rehabilitació a l'any i iniciar la gestió integral dels 1.000 contractes de lloguer vigents.

L'adjudicació d'una de les carteres del projecte Íbero de la Sareb, durant un termini de set anys, ha comportat la transformació i millora dels serveis de gestió d'actius immobiliaris que Solvia desenvolupava. L'entitat ha adequat els seus processos i eines amb l'objectiu d'oferir la màxima eficiència en la gestió d'un volum tan elevat d'actius.

Solvia ha hagut d'ajustar la seva estructura organitzativa per adaptar-la al nou model de gestió; optimitzar procediments; adaptar-se als requeriments de servei exigits per la Sareb, i incrementar l'equip de professionals amb una potent campanya de contractació, que farà que la immobiliària dupliqui la seva plantilla fins a arribar a les 430 persones, segons ha puntualitzat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés