Publicado 04/11/2015 14:10

La síndica de Barcelona investiga si les funeràries apliquen preus abusius

Vilà vol saber, entre d'altres, quines accions duen a terme les empreses per garantir la protecció dels consumidors

La síndica de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha obert una investigació per presumpta manca de transparència i preus abusius de les funeràries de la ciutat després de rebre les queixes d'una associació d'usuaris, que opina que aquestes empreses treuen profit de la situació emocional dels clients. Per això, Vilà vol saber si aquestes empreses donen un tracte objectiu, com a servei essencial, i investigarà quines accions es duen a terme per garantir la defensa i protecció dels consumidors davant presumptes males pràctiques comercials, si les funeràries pensen adherir-se a l'arbitratge de consum i la capacitat d'influència de l'Ajuntament en la fixació de preus.Segons detalla la síndica en un comunicat, Vilà pot intervenir en aquesta qüestió ja que les competències i la regulació de l'àmbit de consum a Barcelona depèn de l'Ajuntament de la ciutat. Així, ha sol·licitat informació al Comissionat de Comerç, Consum i Mercats, a qui pregunta per les acciones per garantir la defensa i la protecció dels consumidors davant suposades males pràctiques comercials; a la Junta Arbitral de Consum, a qui demana si es duen a terme accions perquè les funeràries s'adhereixin a l'arbitratge de consum –cap de les empreses funeràries de Barcelona hi està, segons l'Agència Catalana de Consum-; i al Consell d'Administració de Serveis Funeraris de Barcelona, a qui es qüestiona, entre d'altres, sobre la capacitat de l'Ajuntament en la fixació de preus.En aquest sentit, també pregunta sobre el nom de Serveis Funeraris de Barcelona S.A., que "indueix a pensar als ciutadans que es tracta d'un servei prestat el consistori". I és que segons l'associació que s'ha queixat a la síndica, aquesta empresa té una participació majoritària del grup Mémora, però manté el logotip que quan l'accionista majoritari era l'Ajuntament.D'altra banda, Maria Assumpció Vilà ja va recomanar amb anterioritat reforçar les inspeccions per assegurar que s'informa bé als clients sobre el catàleg de serveis i tarifes. Així, en un informe tancat de l'any passat, la síndica va constatar que l'Autoritat Catalana de la Competència va anul·lar la taifa ciutadana de 1.800 euros més IVA perquè era una pràctica contrària a la competència . Segons explica, l'Ajuntament va al·legar que era una tarifa amb poca demanda i, per tant, es podria interpretar, afirma, que "la política informativa dels preus que es donava als ciutadans era insuficient".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés