Actualizado 08/02/2015 18:50

El segon Saló de l'Esport i el Turisme de Muntanya rep més de 8.000 visitants

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Lleida (ACN).-

La segona edició del Saló de l'Esport i el Turisme de Muntanya de Lleida tanca portes aquest diumenge amb més de 8.000 visitants, en concret, amb un 5% més que l'any passat. Enguany els 4.300 metres quadrats d'exposició han aplegat 62 expositors, 2 més que la primera edició. Operadors turístics, agrupacions i institucions, empreses d'esports i turisme d'aventura, han presentat les seves propostes i novetats. Els organitzadors estudien ara incorporar més empreses de renom al sector i serveis dirigits a aquestes empreses per seguir augmentant la participació al certamen. L'aposta també seguirà per la celebració de proves esportives paral·leles.Aquest any la Fira de l'Esport i el Turisme de Muntanya ha augmentat un 7% l'espai expositiu, al pavelló 3 de Fira de Lleida, però també el nombre d'activitats organitzades fora del recinte. En total s'han fet més de 30 propostes esportives, conferències, jornades tècniques, demostracions i tallers. Aquest diumenge s'hi ha presentat el viatge 'Grifone dels Pirineus' i s'ha celebrat la segona Cursa de la Boira organitzada per GoGoGo Runners Club. A causa del fred però s'ha suspès la celebració de la Ultramarató de BTT. Això segons el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Lleida, Rafel Peris, ha fet que l'increment de visitants no hagi estat tan alt, per això ha destacat que la Paeria seguirà apostant per les proves esportives a la ciutat, coincidint amb fires com aquesta, per l'impacte que suposen. Segons Peris, la Fira "s'està convertint en un referent". 

El director de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha explicat que el repte del Saló "és seguir aprofundint en la participació i ampliació d'expositors amb empreses de renom", opció per la qual també aposta el president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, Juan Antonio Serrano: "s'han de consolidar idees noves i incorporar a la fira empreses que presten serveis a les empreses d'esports i turisme de muntanya". Això, avisa, és complicat perquè el certamen "coincideix amb la fira de productes de muntanya més important a Europa que es celebra a Munich". 

Experiències i conferències

A la Fira, aficionats i professionals de l'esport hi han presentat els seus projectes, com la nova TrekoBlack per la Ruta del Cister que celebrarà els dies 20 i 21 de juny l'empresa Drac Actiu entre els tres monestirs de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell, adreçada a només a persones expertes, ja que durarà 24 hores i recorrerà 90 quilòmetres.

A banda, l'atleta i especialista en reptes extrems Pep Sánchez ha anunciat a la Fira que el 5 de juny s'enfrontarà a un dels reptes més importants de la seva trajectòria esportiva: intentarà assolir la Ultramar Non Stop en menys de 40 hores. Es tracta d'una prova dividida en tres etapes que combinen tres disciplines. La primera es desenvolupa nedant al llarg de 10 kilòmetres. La segona etapa transcorre en bicicleta i consta de 420 kilòmetres, i la darrera prova són dues maratons (84 Km). Totes elles sense aturar-se i amb l'objectiu d'invertir entre 35 i 40 hores.

Al saló també han intervingut Marc Serra i Joan Lluís Haro, sobre el Ral·li 12 hores d'escalada Terradets i el Gorgs 2015, el descens de barrancs en estat pur per la Val d'Aran, respectivament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés