Actualizado 28/06/2015 09:55

El sector turístic de l'àrea metropolitana mostra optimisme davant l'inici de la temporada d'estiu

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els apartaments de Barcelona esperen puntes del 85% d'ocupació i càmpings i hotels de la costa confien en el mercat francès

Barcelona (ACN).-

Els agents turístics afronten amb optimisme l'inici de la temporada d'estiu a l'àrea metropolitana de Barcelona, sobretot a les destinacions de costa. Els mercats català i espanyol seran fonamentals per garantir la bona ocupació en les diferents modalitats d'allotjament i s'espera també en una alta penetració del mercat francès. Apartur, la patronal d'apartaments turístics de la capital catalana, confia en la recuperació econòmica del conjunt de l'estat espanyol per almenys repetir les puntes d'ocupació de l'estiu anterior, amb xifres de fins al 85% durant l'agost. El sector dels càmpings i els hotels de la costa, per la seva banda, preveuen millorar lleugerament les taxes d'ocupació de l'any passat.El president d'Apartur, Enrique Alcántara, ha fet una "bona previsió" de l'ocupació dels apartaments turístics de Barcelona durant els mesos d'estiu. Alcántara ha concretat que l'ocupació dels apartaments estarà al voltant del 80% durant el mes de juliol i del 85% durant l'agost, en la línia del que va passar l'any passat.

"Això coincideix amb el llançament generalitzat de la taxa turística solidària i ens permetrà veure l'impacte d'aquesta mesura en els gairebé 1.500 pisos turístics del centre de la ciutat", ha assenyalat. D'altra banda, Alcántara celebra la recuperació del mercat emissor espanyol i atribueix el fenomen a la recuperació econòmica al conjunt de l'estat espanyol.

Així mateix, el president d'Apartur també ha avançat que la resta dels principals mercats -com el francès, l'anglès o l'escandinau- es mantenen en la demanda d'estius anteriors, però ha lamentat que el mercat rus s'ha estancat a la baixa per les sancions imposades per la Unió Europea a Rússia a causa de la guerra d'Ucraïna.

Les reserves als càmpings, a bon ritme

Els càmpings de les comarques de Barcelona també veuen en l'horitzó un estiu "esperonador", sobretot pel que fa al turisme català i espanyol: "Als mesos d'abril i maig ja hi ha hagut un repunt i aquesta tendència es va consolidant", explica el president de l'Associació de Càmpings, Francesc Caballé.

I si el turisme de proximitat es preveu que sigui fins i tot "millor que l'any passat", no passa el mateix amb el turisme estranger, que comença les seves vacances més tard. Això es nota sobretot entre els francesos i els holandesos. "Ara és fluix, però a partir del 15 de juliol esperem que es normalitzi", ha detallat Caballé.

En aquest sentit, el president de l'Associació de Càmpings retreu a les companyies franceses la seva política de preus. "França és el nostre gran competidor i s'estan fent moltes barbaritats pel que fa a preus". Segons Caballé, els càmpings francesos "rebenten tarifes" perquè esperen una temporada fluixa. "Això ho notarem", es lamenta.

Les ocupacions més altes es preveuen entre el 15 de juliol, quan es noti l'increment del turisme estranger, i finals d'agost, tot i que aquest any l'alta ocupació "es podria allargar una setmana més". Així ho indiquen les reserves anticipades de bungalows, mentre que les reserves per a parcel·les de càmping segueixen un altre ritme i la majoria de reserves són d'última hora.

Pel que fa les zones, Caballé reconeix que aquests mesos els càmpings d'interior "pateixen més", per la gran proliferació de turistes a les platges. "Passa sobretot al començament de l'estiu, però a partir del 15 d'agost la gent torna a l'interior perquè ja s'ha saturat de platja", explica.

Calella aposta per la bicicleta

Els hotelers de la costa del Maresme també preveuen una campanya d'estiu "una mica millor" que la de l'any passat. El darrer pont, el de Sant Joan, s'ha tancat amb un 70% d'ocupació i la temporada s'anticipa "irregular", amb punts molt altes d'ocupació els caps de setmana i taxes de fins al 95% al juliol i agost.

El públic principal serà el de proximitat, tant el català, com el de la resta de l'estat espanyol i també els francesos. Es pretén així compensar la davallada del turisme rus dels darrers anys i es fixen nous mercats prioritaris, com França, Alemanya, Holanda i el Regne Unit. "Estem complint objectius", assegura la gerent de l'Associació Turística de Calella, Montserrat Cordon.

Un dels productes que es promocionen des de la destinació és el cicloturisme. "Estem obrint el ventall de productes de turisme familiar, cultural i esportiu", explica Cordon, que ha anunciat el llançament de la Calella Cycling Experience per a aquesta temporada. Es tracta d'un seguit de rutes en bicicleta per la comarca que culminarà amb una estada específica el mes d'octubre.

Per contra, es dóna per totalment tancat l'episodi que va viure la ciutat l'any passat amb l'Springbreak, l'estada d'un miler de joves francesos atrets per ofertes vinculades al turisme de borratxera: "Aquest turisme està eradicat totalment. Allò va ser una punta i ja està oblidat. Aquí ja no hi ha el tipus d'oci que busca aquesta gent", ha sentenciat Cordón.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés