Actualizado 28/06/2015 09:31

El sector turístic de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre arranca l'estiu pendent de les reserves d'última hora

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El sector hoteler podria perdre fins al 15% de clients al juliol mentre que els càmpings preveuen augmentar les pernoctacions

Tarragona (ACN).-

L'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda reconeix que l'arrencada de la temporada no està sent la desitjada i, de moment, les previsions per al mes de juliol van a la baixa. Si no s'activen les reserves de darrera hora, es preveu una caiguda del fins al 15% d'ocupació. Les cases rurals de les Terres de l'Ebre també inicien l'estiu amb poques reserves tancades i amb la confiança en les reserves d'última hora que l'any passat ja van salvar la temporada. En canvi, l'ocupació entre juny i agost als càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre es preveu superior al 60% de mitjana i el sector confia millorar les dades de 2014. El mercat espanyol serà el principal client a la demarcació.El hotelers de la Costa Daurada consideren que la temporada alta d'aquest 2015 al territori no ha començat amb bones xifres. Així ho indica en bona en part l'ocupació dels dos últims mesos, amb un dels pitjors registres de maig que es recorda i un mes de juny molt fluix. Només les xifres de Setmana Santa i del pont de l'1 de maig van ser significatives i molts hotels de la zona s'han mantingut tancats fins a l'últim moment. Com ha apuntat la portaveu de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, si no s'activen les vendes d'última hora, la caiguda de la mitjana d'ocupació el mes de juliol pot arribar fins al 15%. El juliol de 2014, l'ocupació als hotels de la Costa Daurada va ser del 88%, una xifra que ja es va considerar a la baixa en relació a temporades anteriors. Amb tot, el sector té confiança en què les reserves menys anticipades ajudin a minimitzar aquestes negatives previsions.

Un dels principals motius d'aquest decreixement és la caiguda del turisme rus que serà un 50% inferior a l'any passat, un sector afectat i arrossegat encara per la depreciació del ruble respecte de l'euro i per la crisi d'Ucraïna. També ha afectat que la recuperació del turisme domèstic, el vingut de Catalunya i de la resta de l'estat espanyol, es produeix molt lentament i a ritmes inferiors que en altres zones de la península. El tercer factor determinant ha estat l'estancament del turisme britànic que va suposar el 20% del client de la Costa Daurada el juliol de 2014.

Inseguretat també als allotjament rurals

La situació es repeteix a les Terres de l'Ebre on també han arrancat la temporada d'estiu de les cases rurals amb incertesa. La concreció de reserves està anant molt poc a poc i es fa, fins i tot, complicat fer una previsió amb les xifres actuals dels allotjaments. En canvi, es confia en què la temporada acabi sent bona tenint en compte que l'estiu de l'any passat es va viure una situació idèntica i al final els allotjaments es van omplir, sobretot el mes d'agost i després d'un mes de juliol més irregular. "Tots estàvem alarmats i a l'hora de la veritat es va treballar", recorda Imma Masià, portaveu de l'Associació de Turisme Rural de les Terres de l'Ebre. La reserva d'última hora és una tendència consolidada des de fa un parell d'anys i comporta que també el client sigui majoritàriament turista de proximitat. 

Recuperant el turisme de proximitat als càmpings

Els càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre confien superar el 60% d'ocupació de mitjana registrat entre els mesos de juny i agost de l'any passat i incrementar els 6,7 milions de pernoctacions de l'estiu de 2014. Les previsions d'ocupació són positives davant l'evolució de les reserves que han d'acabar d'augmentar en els properes dies. En general, aquest tipus d'allotjament a la demarcació compta amb un client amb un perfil molt familiar que, aprofitant les vacances escolars, es desplacen a la zona de Tarragona per les múltiples activitats d'oci, culturals i esportives que hi troben per fer en família.

La recuperació del mercat de proximitat és el fet més rellevant de la temporada perquè el mercat espanyol ja va representar l'any passat el 54% del volum total de clients i hi ha hagut molt bons resultats en les campanyes de Setmana Santa i el pont de maig. Darrera dels clients espanyols es situen els clients francesos i holandesos, que van representar el 2014 el 17% i el 14%, respectivament. Aquests son els principals mercats internacionals per l'Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre i els segueixen l'alemany, el britànic, el belga, l'irlandès i l'italià. 




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés