Actualizado 19/10/2015 08:16

El sector del moble de la Sénia es recupera i els comerciants preveuen facturar un 8% més que l’any anterior

Des de la crisi immobiliària, les botigues detecten un canvi de tendències de consum i de clients

Un cop la bombolla immobiliària va explotar, la Sénia se’n va ressentir. El sector dels mobles, la principal activitat econòmica al municipi, va anar a la baixa en ventes i en producció. Ara, des de fa sis mesos, els comerciants noten una recuperació que els permet ser optimistes. “La producció està alineada amb el que està passant a les botigues”, ha assegurat aquest dilluns el president de la Federació de Comerciants de Mobles a la Sénia, Toni Estellé. “La recuperació s’ha notat i creiem que, si continuem amb aquest ritme, podem acabar l’any amb un augment de la facturació d’un 8% respecte l’any passat”, ha afirmat el moblista, que ha detallat que hi ha hagut un canvi en les tendències de consum i que a les botigues han notat que “els clients tornen a comprar” i “fan moltes visites”, tot i que vénen de zones que “no són les mateixes d’abans”.En un sector estretament lligat al de la construcció, avui dia “no hi ha mercat que demani tant”. “Ens adaptem a la demanda del mercat”, ha aclarit Estellé, “i el mercat ha canviat”. Per això, malgrat les dades de recuperació, Estellé ha reconegut que “al nivell d’abans no s’hi pot tornar” perquè tampoc “els nivells de construcció” tornaran com en èpoques anteriors. “És difícil pensar que la venta de pisos tornarà a ser la mateixa que fa uns anys”, ha admès. Tot i això, Estellé continua considerant el municipi referent del moble i ha remarcat que “continua sent el centre comercial més gran” del sector. De les 41 botigues que hi havia abans d’explotar la bombolla immobiliària, ara en queden 15. Una xifra que, dita així, podria semblar “alarmista”, segons Estellé, però que suposa que han tancat menys del 40% de metres quadrats d’exposicions. Segons el president de la Federació, han tancat els comerços “menys competitius”, petits, o que no oferien tan bon servei. Segons ha explicat Estellé, durant l’any passat el sector ja va entrar en un període d’estabilització, malgrat constataven pujades i baixades molt pronunciades en les ventes segons el mes. Ara, els comerciants ja parlen de recuperació però asseguren que no han fet res en especial per augmentar el consum. “No hem anat a altres mercats”, ha especificat el president de la Federació, que sí que ha reconegut que han rebut el mateix tipus de clients “però variant els territoris”. “Ja no ve tanta gent de Barcelona però vénen més de Tarragona, de Saragossa o d’Andorra”, ha exemplificat Estellé. En aquest sentit, els comerços s’han adaptat als clients d’altres procedències i s’han organitzat per desplaçar-se més lluny.Pel president de la Federació de Comerciants de Mobles, els clients van a la Sénia perquè “noten molta diferència de preu”, “les botigues estan millor arreglades” i tenen “més de 20.000 metres quadrats de botigues repartits a pocs metres a la rodona”. “És difícil venir a la Sénia i no trobar el que estàs buscant”, ha assegurat Estellé, que considera que una de les claus de la recuperació ha estat el boca-orella dels nous clients i el “valor afegit” que té el fet d’anar fins a aquest municipi del Montsià a comprar mobles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés