Publicado 19/01/2015 16:42

El RACC demana fer una prova pilot abans d'autoritzar la circulació dels camions de fins a 60 tones

L'entitat creu que aquesta mesura pot perjudicar el transport ferroviari de mercaderies

Barcelona (ACN).-

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha sol·licitat la suspensió a la modificació del Reglament General de Vehicles que permetria la circulació per la xarxa viària de l'Estat de camions de fins a 60 tones i ha demanat que abans es faci una prova pilot en determinats trams, tal com es fa en diferents estats membres, per avaluar-ne el seu impacte en termes de cost-benefici. Actualment, el transport de mercaderies a l'Estat es fa en camions de fins a 16,5 metres, entre cap tractor i remolc, o de 18,5 metres en camions rígids que sumen un remolc. A més, creu que aquesta mesura pot perjudicar el transport ferroviari de mercaderies, considerat més sostenible i més eficient.La proposta d'autorització de major càrrega logística per vehicle a carretera, amb camions de 25,25 metres i 4,5 metres d'alçada, pot tenir un impacte negatiu en el transport ferroviari de mercaderies, alternativa al de carretera. En aquest cas, recorda el RACC, el transport ferroviari optimitza de forma notable els costos de transport sense afectar la circulació de les carreteres i permet una menor emissió de contaminants produïts per la mobilitat motoritzada.

En aquest sentit, les directius europees incideixen en el traspàs del transport de carretera cap al ferrocarril en el període comprès entre el 2002 i el 2012, com són els casos d'Alemanya (-1,7%), Regne Unit (-1,9%), Itàlia (-4,5%) i Dinamarca (-4,1%). En canvi, l'evolució a Espanya ha estat inversa i s'ha incrementat el transport logístic per carretera, concretament en un 1,1%,

La prova que proposa el RACC proposa una avaluació prèvia per tal de conèixer en quina mesura s'assoleixen els objectius en estalvi energètic, disminució d'emissions i menors costos en l'activitat del transport, a més de plantejar com es comportarien els dispositius de seguretat activa, com el sistema de frenada. A més, també subratlla que es pot produir un major deteriorament del ferm i els sistemes de contenció de vehicles en cas d'impacte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés