Actualizado 09/09/2015 19:28

El RACC aposta pel desviament obligatori i bonificat de camions de la N-340 per l'AP-7

L'entitat argumenta que la mesura tindria un cost zero per l'administració perquè la reducció del preu dels peatges a la meitat es veuria compensada per un major trànsit

Barcelona (ACN).-

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) s'ha posicionat a favor de desviar de forma obligatòria i bonificada els camions de la N-340 per l'autopista AP-7 com a "solució immediata" per reduir l'accidentalitat en aquesta via. Segons el RACC, aquesta solució està "en mans de l'administració" amb un "cost zero": l'increment de trànsit per l'autopista de pagament compensaria la bonificació del 50% dels peatges, segons corroboren diversos estudis. Aquesta és la mateixa solució que ja es va aplicar amb "èxit" a la N-II al seu pas per Girona. Per contra, segons l'entitat, la mesura reportaria uns "beneficis socials" de 29 milions d'euros anuals, en despeses per accidents, reducció de consum i temps.Per a l'entitat, que considera també els transportistes "víctimes d'aquesta situació", la solució "senzilla i d'aplicació immediata", abans no s'executi l'autovia A-7, passa pel desviament obligatori de camions a l'AP-7 oferint-los un 50% de descompte en el peatge. "L'experiència a la N-II a la província de Girona -on ja s'ha desviat el trànsit pesat per l'AP-7- ha obtingut un gran èxit a nivell de vides salvades, cosa que avala que la mesura també s'apliqui a la N-340", addueixen en un comunicat.

El RACC ha reclamat explícitament al Ministeri de Foment que l'apliqui també en aquest cas i s'ha posat a disposició dels ajuntaments afectats. D'acord amb els seus estudis, els "beneficis socials" de la mesura ascendirien a 29 milions d'euros anuals: deu milions per la reducció d'accidents amb camions implicats; 6,2 per la reducció de consum de combustible i emissions de CO2; així com 12,7 per l'escurçament del temps dels trajectes.

El RACC recorda que el tram de la N-340 entre Alcanar (Montsià) i Vallirana (Baix Llobregat) acumula 66 morts en els últims cinc anys, disset dels quals aquest 2015 - un 13% del total de la xarxa catalana-. Apunten que per la N-340 hi circulen una mitjana de fins a 25.000 vehicles i fins a un 30% de vehicles pesants per evitar els peatges. Una situació que qualifiquen d'"emergència social", que es plasma en una saturació de vehicles, especialment pesants, que fa incrementar el risc d'accidentalitat "i posa en perill la vida de les persones que hi circulen, "ja que s'hi produeixen molts avançaments que sovint acaben en xocs frontals".

A més, segons addueix, la infraestructura, de 1.248 quilòmetres de llargada i que forma part de l'Eix Mediterrani que connecta la zona sud i est de la península Ibèrica amb Europa resulta "essencial" per a l'economia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés