Publicado 31/03/2015 10:39

El projecte de supressió del pas a nivell d'Igualada tindrà un cost de 21,3 MEUR

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'obra comportarà la cobertura d'un tram de 300 metres de la línia i la construcció d'una nova estació

Igualada (ACN).-

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, han acordat el projecte de supressió del pas a nivell de la línia d'FGC Llobregat-Anoia al seu pas per la ciutat. L'obra permetrà millorar la mobilitat i seguretat dels vianants i vehicles i també la integració en l'entorn urbà d'aquesta infraestructura. Es calcula que la inversió sumarà 21,3 milions d'euros. El projecte també preveu construir una nova estació de trens soterrada i desplaçada uns 170 metres al sud-est de l'actual. La coberta de l'estació quedarà integrada en el teixit urbà i serà transitable A més, es cobrirà un tram de vies de 300 metres, que es configurarà com un nou passeig urbà.Actualment, el ramal de la línia d'FGC Llobregat - Anoia que connecta Barcelona i Igualada finalitza el servei a l'estació situada al passeig de Mossèn Jacint Verdaguer d'Igualada, a l'altura de l'avinguda de Montserrat. En aquesta zona hi ha un pas a nivell que condiciona la fluïdesa i la seguretat del trànsit viari i a peu.

El projecte contempla la supressió del pas a nivell a l'avinguda de Montserrat. Per a fer-ho, es modificarà la rasant de les vies, de manera que passaran a situar-se per sota aquesta avinguda. L'actuació comportarà una millora de la seguretat i també de la mobilitat a un costat i l'altre de les vies.

La modificació de la rasant suposarà la substitució de l'estació d'Igualada per una de soterrada i desplaçada uns 170 metres al sud-est de l'actual, al carrer del Carrilet. La coberta de l'estació quedarà integrada en el teixit urbà i serà transitable. Com a principals característiques, la nova estació disposarà d'un vestíbul en superfície, un ascensor i andana central i mantindrà la intermodalitat amb l'estació d'autobusos. El tram de vies entre la nova estació i l'actual que quedarà en desús es reurbanitzarà.

El projecte també preveu la cobertura del tram de vies de 300 metres de longitud, que es configurarà com un nou passeig urbà. Així, amb la cobertura es recuperarà la superfície sobre la línia ferroviària per a ús públic, s'urbanitzarà i s'integrarà a la ciutat, amb zones enjardinades i mobiliari urbà.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés