Actualizado 06/03/2015 08:23

Privalia es consolida a Tarragona i duplica capacitat amb més de 20.000 comandes al dia

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Nou rècord per a l'outlet de marques per Internet líder a l'Estat que creix any rere any, amb una facturació que supera els 400 milions d'euros nets

Vila-rodona (ACN).-

L'aposta de Privalia per ubicar el seu centre logístic a Tarragona està donant el seus fruits. En els primers sis mesos de posada en marxa de la nau al polígon de Vila-rodona (Alt Camp), l'outlet de marques per Internet líder a l'Estat ha assolit la xifra rècord de més de 20.000 comandes en un sol dia -unes 14 comandes per minut-, el doble dels paquets que sortien de l'antiga nau a Zona Franca en els inicis. La companyia catalana, present a cinc països, acaba de tancar la frenètica campanya de Nadal, que concentra el 30% de les vendes de tot l'any. Aquest 2014 Privalia, una empresa de més de 400 milions d'euros nets de facturació, ha tornat a créixer. El 54% de les vendes ja vénen de terminals mòbils.La mobilitat és un factor clau. Un 70% de les visites que rep Privalia provenen de mòbil. El fet que el client pugui consultar des de qualsevol lloc aquest aparador de marques amb descomptes de fins al 70% garanteix l'èxit i permet combatre mesos de menor venda, com sol ser a principis d'any i el període d'estiu. Per contra, a finals d'any són els mesos forts per excel·lència. Durant aquest desembre s'han distribuït més de 400.000 comandes. L'empresa, amb un benefici recorrent de 17 milions d'euros, va créixer l'any passat un 10%, i enguany tot indica que seguirà la mateixa tendència, si bé no es donaran xifres fins ben avançat el març.

Els inicis i l'evolució

"Tenim forts pics en mesos concrets i podem assolir més de 400.000 comandes en un mes, el nostre balanç és satisfactori", valora Víctor del Pozo, director d'Operacions de Privalia. Batejada amb un prefix en referència a club privat i la terminació grega 'alia' que significa conjunt de coses, Privalia va néixer "de la mà de dos joves emprenedors, Lucas Carné i José Manuel Villanueva, l'any 2006", recorda del Pozo. "Al principi Privalia estava molt centrada en el món de la moda i ha anat evolucionat cap a un model més ampli, dins del mateix ecosistema de la moda, que incorpora esports, productes de la llar, mobiliari, etc", afegeix el directiu.

El portal de comerç electrònic ha experimentat una gran evolució en els menys de deu anys de vida de la companyia barcelonina. L'aventura que engegaven aquests dos amics s'ha convertit en una gran companyia que s'ha expandit a Itàlia, Amèrica Llatina -Brasil i Mèxic- i França, amb una plantilla que supera el miler de treballadors que tramiten més de 6 milions de comandes l'any. A les oficines de Barcelona, situades en una antiga nau industrial del barri del Poblenou, al centre del districte econòmic del 22@, hi treballen més de 300 persones. Prop d'una cinquantena integren un potent equip comercial dedicat a la cerca de marques reconegudes.

Es tracta d'un local de 4.500 metres quadrats, amb un sostre alt que permet l'entrada de llum i espais diàfans, on els professionals de Privalia treballen en zones comunes. Són unes modernes instal·lacions pensades pel benestar dels empleats -no hi falta un espai de jocs amb futbolins i billars-, en un dia a dia frenètic, que passa per fotografiar les models amb la roba i calçat que s'oferta al portal, penjar els productes al web, actualitzar les campanyes, avisar als clients per e-mail i tramitar comandes. Pel que fa al magatzem, Privalia va apostar el juliol passat per instal·lar-se en unes naus a Vila-rodona, essent el seu únic centre logístic a l'Estat.

Vila-rodona, únic centre logístic de l'Estat

ID Logistics, subcontractada per Privalia, s'encarrega d'empaquetar i enviar les comandes fetes pels clients. Els 20.000 metres quadrats repartits en sis naus que disposa des del mes de juliol passat al parc logístic Les Arenelles de Vila-rodona està al 100% d'ocupació, però amb potencial per créixer en alçada. És l'únic centre de Privalia a tot l'Estat. La companyia va renunciar a l'antiga nau de la Zona Franca, no sols perquè tenia la meitat de superfície, sinó perquè logísticament era menys flexible. Si bé estava molt automatitzada, la diversitat de paquets i les dificultats per escalar l'espai alentien el procés. "Primer vam traslladar a Vila-rodona els productes de volum, com mobles, i al final ho vam portar tot ", diu del Pozo.

Des d'aquesta nau es gestionen el 100% de les comandes a tot l'Estat i un 30% del volum d'Itàlia, país amb qui comparteixen part de la logística. S'hi mou molta activitat. Mentre uns treballadors s'encarreguen d'empaquetar comandes, altres revisen estoc armats amb uns lectors de codis de barres manuals entre les més de 80.000 caselles per guardar productes. Hi treballen entre 150 i 240 persones, segons l'època de l'any -un 75% són d'ID Logístics i el 25% restant provenen d'empreses de treball temporal. Una cinquantena de tràilers entren i surten diàriament de les instal·lacions, ubicades a tocar del peatge de l'autopista AP-2.

"Aquest espai el necessitàvem per créixer i afrontar pics de venda; de fet ens ha permès incrementar la producció diària en més d'un 50%", reitera el directiu. El nou centre logístic no sols ha permès guanyar més espai -disposa de fins a 6.000 ubicacions per a palets grans-, sinó també prestar millors serveis. Un exemple és la consigna, una zona d'emmagatzematge amb estoc guardat per poder servir amb la màxima rapidesa -en canvi, la dinàmica habitual és encarregar a la marca, segons les comandes rebudes, però aleshores el termini d'entrega s'allarga. Això permet a Privalia ofertar als clients campanyes d'entrega en 6 dies.

Els productes estrella i el perfil de client

Privalia ven majoritàriament moda, calçat i roba esportiva. Un 70% de les seves vendes són d'aquest sector. Si bé la roba és el producte estrella, també hi ha aparells de gran èxit com l'aspiradora 'Roomba' o la cafetera' Nespresso'. Els productes de la llar han despuntat en els últims anys i han doblat la seva presència a Privalia. Amb tot, llar, mobiliari i tecnologia encara representen el 20% de l'oferta, mentre puericultura i objectes diversos ronden el 10%. Pel que fa al perfil del comprador, un 70% són dones -d'aquestes, la meitat són mares. En relació a l'edat, és un client d'entre 25 a 45 anys. De fet, la plantilla de Privalia també és molt jove.

Cada dia, des de Barcelona, Privalia renova l'oferta amb més d'un miler de productes nous, que s'afegeixen al web. El grup a nivell mundial gestiona fins a 3.000 nous productes diàriament que comporten penjar 12.000 fotografies diàries a Internet. Es treballa amb més de 800 marques a cada mercat i milers de campanyes l'any. Prop de 10 milions de clients arreu del món ja s'han descarregat l'aplicació mòbil. " El nostre repte és millorar contínuament l'operació, estar a Vila-rodona ens ha permès expedir més de 20.000 comandes diàries i donar servei als nostres clients italians, expedim fins al 70% de la producció d'Itàlia", conclou del Pozo.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés