Publicado 14/05/2015 13:19

La primera jornada de vaga de l'empresa de serveis de terra Groundforce a l'Aeroport del Prat transcorre sense incidents

L'empresa assegura que l'operativa és com "un dia normal" i els treballadors critiquen els serveis mínims

Barcelona (ACN).-

La primera jornada de vaga de l'empresa de serveis de terra Groundforce a l'Aeoroport del Prat per denunciar l'incompliment del conveni transcorre sense incidències, segons Aena i fonts de l'empresa, que han precisat que l'operativa és com "un dia normal". Els treballadors han criticat que els serveis mínims són abusius i han admès que l'aturada pràcticament no es nota. L'empresa presta serveis de càrrega i descàrrega d'equipatges a companyies com Air Europa, Alitalia, Qatar Airways, Aeroflot, Airlingus i United Airlines, i també atén serveis de 'handling' d'atenció a l'avió en rampa a Iberia, Vueling, Air Nostrum, KLM, Air France, British Airways, EL AL i Aerolíneas Argentinas.Els treballadors denuncien que l'empresa no ha plantejat "en cap moment" la contractació de forma indefinida del seu personal, tot i l'augment del tràfic aeri dels darrers tres anys, i que  "no demostra una voluntat de negociació als actes de mediació". Segons calculen, el nombre de treballadors afectats pel conflicte laboral s'enfila a 2.000 persones, la meitat directes i l'altra meitat indirectes.

El secretari general de la secció sindicat de la UGT a Groundforce, Enrique Montes, ha explicat a l'ACN que a l'Aeroport hi ha "normalitat" tot i la protesta i ha afirmat que, amb els serveis mínims, l'empresa "s'ha passat". Segons ha precisat, el Ministeri de Foment és qui determina quins vols són de compliment obligat en funció del destí o la procedència -els que enllacen amb Balears, les Canàries i Ceuta i Melilla ho són al 100%- i els que no, com els peninsulars i els internacionals. A partir d'aquí, és l'empresa qui determina quants treballadors necessita per atendre aquests vols.

Segons ha denunciat Montes, l'empresa ha destinat més treballadors dels que realment es necessiten, de manera que la incidència entre els viatgers és mínima. En tot cas, ha afegit el representant sindical, algun passatger es pot trobar que el seu vol sigui dels declarats no prioritaris i surti amb retard o trigui més en rebre el seu equipatge.

Les altres jornades de vaga convocades pels treballadors de Groundforce tindran lloc aquest divendres i els pròxims 21, 22, 28 i 29 de maig. De moment, aquest dijous al migdia les dues parts no havien arribat a cap acord per desconvocar les aturades.

Al febrer passat, els treballadors d'una altra empresa de 'handling', Swissport Spain, van convocar aturades per al març i abril pel bloqueig en la negociació del conveni col·lectiu, que porta més de dos anys encallat. La protesta es va convocar a alguns aeroports de tot l'Estat, inclòs l'Aeroport del Prat. En concret, el conveni es trobava bloquejat en els increments salarials, llocs de treball, la jornada fraccionada i la programació de les vacances.

D'altra banda, Aena va donar a conèixer aquest dimecres les empreses adjudicatàries dels serveis d'assistència a terra a tercers en la categoria de 'handling' de rampa per a 43 aeroports de la seva xarxa. Al Prat, les empreses adjudicatàries han estat Iberia, la UTE Globalia Handling (Groundforce)/Iberhandling i WFS Serveis Aeroportuaris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés