Actualizado 22/10/2015 16:06

Primera jornada comercial a Catalunya per promoure l'enoturisme català entre una trentena d'operadors turístics internacionals espec

El monestir de Santes Creus acull aquesta trobada professional amb una quarantena d'empreses i entitats catalanes del sector on es duran a terme prop de 650 cites comercials

Aiguamúrcia (ACN).-

L'Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza aquest dilluns a la tarda una jornada comercial en què es duran a terme unes 650 entrevistes per comercialitzar l'oferta enoturística catalana. La jornada es desenvolupa al monestir de Santes Creus (Alt Camp). Prop de 40 empreses i entitats turístiques catalanes es reuniran amb 35 operadors turístics especialitzats procedents dels mercats emissors d'Espanya, Estats Units, Canadà, Europa Central, Països Nòrdics, Benelux i Regne Unit. Aquesta jornada de comercialització és una de les accions que formen part del programa Enoturisme Catalunya de la Generalitat que té com a repte principal posicionar Catalunya com a destinació referent a escala mundial.La trobada comptarà amb l'assistència del director executiu de l'Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent. Des de la posada en marxa d'aquesta iniciativa, ara fa dos anys, s'han dut a terme diverses accions per potenciar l'oferta enoturística catalana, com ara la creació d'una Taula d'Enoturisme que treballa amb la màxima cooperació i coresponsabilitat publicoprivada en la millora de la competitivitat enoturística del territori, la senyalització de les entrades a les Denominacions d'Origen (DO) vinícoles catalanes amb 30 plafons, la convocatòria dels primers premis d'Enoturisme de Catalunya; i la publicació d'un mapa guia de l'enoturisme català. 

Segons l'ACT, l'enoturisme és també un dels principals productes que serveix per promocionar l'oferta turística de les comarques de l'interior de Catalunya, una de les línies d'actuació establertes en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya. Els objectius principals són donar a conèixer la riquesa turística de l'interior per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen; ajudar les petites i mitjanes empreses d'aquests territoris en la promoció, difusió i comercialització de la seva oferta, serveis i propostes turístiques; i apostar per la diversificació de productes, potenciant aquells que són desestacionalizadors, com és el cas de l'enoturisme.

Visita dels operadors turístics a les DO

Prèviament a aquesta trobada comercial, des de dimecres passat 3 de juny i fins aquest dilluns 8 de juny, els operadors turístics participants han tingut l'oportunitat de conèixer de prop l'oferta de catalana d'enoturisme a través de quatre viatges de familiarització que han recorregut, principalment, les DO Tarragona, Costers del Segre, Empordà, Alella, Pla de Bages, Penedès, Priorat, Montsant, Conca de Barberà i Terra Alta.

D'entre les experiències de què han pogut gaudir i que poden incorporar a la seva programació de viatges enoturístic, destaquen per exemple, recorreguts per les vinyes en tot terreny i bicicleta, elaboració del seu propi cava, tasts de vins i d'altres productes de la terra a la platja o al mig del bosc,'enocaiac', i visites a cellers i d'altres d'interès cultural. Ara es tornen a reunir a Santes Creus, en un monestir cistercenc on no hi ha comunitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés