Publicado 08/04/2015 16:24

La planta de Nissan a la Zona Franca produirà una 'pick-up' per a Mercedes i una per a Renault

CCOO celebra les adjudicacions perquè hi veu la consolidació "definitiva" de la fàbrica barcelonina

Barcelona (ACN).-

La planta de Nissan a la Zona Franca fabricarà una 'pick-up' d'una tona per a Mercedes-Benz i que serà dissenyada pel grup Daimler. El vehicle anirà dirigit als mercats d'Europa, Austràlia, Sud-àfrica i Amèrica Llatina i és fruit de la cooperació estratègica entre Daimler i ll'Aliança Renault-Nissan. La fàbrica també produirà una 'pick-up' per a Renault i aquestes dues camionetes compartiran part de l'arquitectura amb la NP300 de Nissan, però seran tres vehicles diferents. Quan la línia 2 de la planta fabriqui les tres camionetes, abans del 2020, s'espera assolir una producció de 120.000 vehicles d'aquest tipus l'any. CCOO celebra les adjudicacions i hi veu la consolidació "definitiva" de la planta.La planta de la Zona Franca començarà a construir la nova Nissan NP300 abans de finals del 2015 i, aquesta setmana, la multinacional japonesa ha confirmat que, en els propers anys, s'hi sumarà la 'pick-up' de Renault i una tercera de Mercedes-Benz, ambdues d'una tona. La 'pick-up' per a Mercedes-Benz, que va anunciar fa poc l'entrada en aquest segment de camionetes, serà dissenyada i desenvolupada per Daimler per cobrir les necessitats específiques dels clients i comptarà amb les prestacions i característiques de la marca alemanya. S'espera que es comenci a produir a la planta de la Zona Franca abans del 2020.

Pel que fa al vehicle de Renault, ja s'està dissenyant i serà la primera 'pick-up' d'una tona del fabricant francès i la seva producció començarà el 2016 a la planta de Nissan a la ciutat mexicana de Cuernavaca. De moment, no hi ha data d'inici per a la fabricació a la Zona Franca. La 'pick-up' d'una tona serà la segona incursió de Renault en aquest segment després del llançament d'una camioneta de mitja tona a finals d'aquest mateix any. El projecte s'emmarca en l'aliança de Nissan i Renault des del 1999.

Les 'pick-up' es fabricaran a la Zona Franca, amb una producció de 120.000 unitats per als tres socis, i també es produiran a la planta argentina de la ciutat de Còrdova, amb 70.000. Amb aquest projecte, les multinacionals esperen aconseguir una taxa elevada de localització de peces per expandir les bases de subministrament a l'estat espanyol i a l'Argentina de manera significativa.

La Federació d'Indústria de CCOO de Catalunya i CCOO de Nissan veuen en aquest anunci la consolidació "definitiva" de "la planta barcelonina i la de Montcada, així com la de l'empresa proveïdora EMTISA". En un comunicat enviat aquest dimecres, el sindicat destaca que "la planta de Zona Franca se situarà a mig termini per sobre de les 200.000 unitats" i subratlla "els esforços realitzats pel conjunt de la plantilla en les darreres negociacions, que van comportar l'adjudicació dels vehicles NV200, eNV200 i B12L".

Aliances per "optimitzar la producció"

El president i conseller delegat de Renaul-Nissan, Carlos Ghosn, ha destacat que el projecte conjunt amb Daimler permetrà "optimitzar la capacitat de producció a la fàbrica de Barcelona i millorar la competitivitat en un segment important".

El president del consell d'administració de Daimler AG i cap de Mercedes-Benz Cotxes, Dieter Zetsche, ha assenyalat que "entrar en el segment creixent de les 'pick-up' de mida mitjana és un pas important per continuar amb el procés de creixement global". "Gràcies a la sòlida associació amb l'Aliança Renault-Nissan, som capaços de reduir dràsticament el temps i el cost necessaris per accedir a aquest segment clau", ha afegit.

Una cooperació estratègica amb "beneficis per a tots els socis"

La cooperació estratègica entre Daimler i Aliança Renault-Nissan va començar fa cinc anys, el 10 d'abril del 2010, i aleshores es va limitar a tres projectes centrats a Europa. Durant aquests anys, la cartera combinada de projectes ha arribat als tretze projectes a Europa, Àsia i Amèrica. Zetsche qualifica aquesta cooperació d'"absolutament positiva". "Hem identificat i llançat molts projectes conjunts que generen beneficis per a tots els socis", ha destacat. "Aquesta cooperació és una de les més productives de la indústria automobilística, ja que permet a tots els socis augmentar les economies d'escala i mantenir les nostres marques i productes diferenciats", ha afirmat Ghosn.

Nissan i les 'pick-up'

Nissan és el segon major fabricant de 'pick-up' d'una tona a nivell internacional i porta venent aquest tipus de vehicles des de fa més de 80 anys. Des del 1933, s'han utilitzat més de 14 milions d'aquest tipus de furgonetes de la marca Nissan. La NP300, comercialitzada amb els noms NP300 Navara i NP300 Frontier, depenent del mercat, va ser llançada el juny del 2014 i actualment és una de les furgonetes més venudes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés