Actualizado 10/07/2015 14:10

El perllongament d'FGC a Terrassa entrarà en funcionament el 29 de juliol amb tres noves estacions

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Vila assegura que es manté el compromís que l'entrada en servei a Sabadell sigui el 2016

Terrassa (ACN).-

El perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa entrarà en funcionament el proper 29 de juliol amb tres noves estacions, cinc anys més tard del previst inicialment. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat aquest divendres la nova infraestructura des de l'estació Terrassa Estació del Nord, que juntament amb la de Vallparadís-Universitat i Nacions Unides completaran la línia d'FGC a la ciutat vallesana. Així, la xarxa d'FGC a Terrassa sumarà 5,5 milions de viatgers cada any i suposarà tres milions d'usuaris nous per al Metro del Vallès. Vila ha mantingut el compromís que el nou tram de Sabadell s'inauguri el 2016.El perllongament ha suposat la construcció d'un tram de línia de doble túnel de quatre kilòmetres, des de l'estació de Terrassa Rambla, on finalitza ara, fins al nord de la ciutat, a la zona de Can Roca. Amb el nou tram entraran en servei tres noves estacions, així com un dipòsit de trens al final de la línia que permetran que els trens ja no s'hagin d'enviar a Rubí quan finalitzi el servei.

L'obra civil i a col·locació de rails i catenària van finalitzar el febrer del 2014 i actualment s'estan acabant d'enllestir treballs d'arquitectura i instal·lacions i s'estan fent comprovacions i proves de circulació de trens. En total, l'obra ha comptat amb un pressupost de 401 MEUR.

Tant Vila com l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, han destacat que aquest perllongament suposarà una millora per a la mobilitat urbana a la ciutat. En primer lloc, esdevindrà una línia de metro per a la ciutat ja que uneix i apropa punts estratègics i llocs d'interès cultural i turístic com poden ser el centre històric, la Universitat Politècnica de Catalunya, l'Hospital Mútua de Terrassa, el parc de Vallparadís o el conjunt monumental de Sant Pere, entre d'altres.

També millora el transport amb el Vallès i amb Barcelona, així com la intermodalitat ferroviària gràcies als transbords amb les línies R4 i R12 de Rodalies que es poden fer a l'Estació del Nord. Per últim, millora la intermodalitat amb l'autobús, que tal i com ha afirmat l'alcalde es revisarà per tal d'adaptar-la a la nova realitat.

166 circulacions de trens en dies feiners

El servei es prestarà mitjançant trens de les sèries 112, que permeten 720 viatges per tren, i 113, que acullen 792 viatgers per tren. En els dies feiners del període lectiu s'efectuaran 166 circulacions de trens entre Barcelona i Terrassa. En la franja horària de 7.00 a 8.00 hores hi haurà vuit trens per hora, entre les 8.00 i les 9.00 hi haurà sis trens, en l'hora vall d'11.00 a 14.00 en seran quatre, mentre que a partir de les 14.00 hores en circularan cinc. D'altra banda el trajecte des de Terrassa Rambla fins al final del nou tram, a l'estació de Nacions Unides, serà de vuit minuts. Des de les Fonts, seran 12 minuts.

Pel que fa a les noves estacions, la de Vallparadís Universitat compta amb dos accessos des del carrer, un a la plaça des Drets Humans i l'altre al mateix Parc de Vallparadís; i dos vestíbuls. Compta també amb quatre ascensors, escales fixes i una mecànica. En el cas de l'Estació Nord, l'intercanviador se situa al parc del Nord i s'hi accedeix des de l'avinguda 22 de juliol i compta amb escales fixes i dos ascensors. A més, hi ha un passadís que connecta amb l'estació de Rodalies. Per últim, l'estació de Nacions Unides està situada a la confluència entre l'avinguda Parlament i la de Béjar i compta amb dos ascensors, escales mecàniques i fixes.

La previsió és que l'estació de Vallparadís Universitat tingui una demanda de 5.728 viatgers per dia, la del Nord 4.308 i la de Nacions Unides 2.170. Aquests viatgers sumats als 6.893 de Terrassa Rambla sumaran un total de 19.099 viatges per dia.

Superar la crisi econòmica

Vila ha destacat que aquest era un projecte "molt ambiciós" que es va llençar el 2003 i que ha passat "moments d'extrema dificultat". El conseller ha recordar que l'obra va patir profundament els efectes de la crisi econòmica a partir del 2007 i que fins i tot en algun moment es va creure que no es podria tirar endavant i completar-se.

Per això, ha destacat que s'ha de posar en valor el fet que el país "ha resistit i ha tirat endavant els objectius fixats abans de la crisi". "Malgrat la crisi, malgrat el sobreendeutament i amb el lideratge de tothom s'ha pogut tirar endavant", ha declarat. Tant ells com Ballart han destacat també la paciència de veïns i comerciants que han resistit unes obres que han durat més de 10 anys.

El 2016 s'inaugurarà a Sabadell

En una atenció posterior als mitjans de comunicació, el conseller ha afirmat que es manté el compromís d'inaugurar el perllongament dels FGC a Sabadell el 2016. Ha afegit que no es podia concretar més en el calendari perquè aquest és "una mica dinàmic" tenint en compte que s'està a la recta final dels treballs.

D'altra banda, i davant les peticions de Terrassa per passar a la zona 2 de tarifes, Vila ha explicat que la zonificació anirà sent "cada cop més irrellevant" perquè l'entrada en vigor de la T-Mobilitat farà que es bonifiqui els ciutadans per l'ús que en facin del transport públic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés