Actualizado 29/07/2015 08:25

El perllongament d'FGC a Terrassa entra en funcionament aquest dimecres amb tres noves estacions

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El servei es posa en marxa cinc anys més tard del previst, després de dotze anys d'obres

Terrassa (ACN).-

El perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa entra en funcionament aquest dimecres amb tres noves estacions anomenades Terrassa Estació del Nord, Vallparadís-Universitat i Nacions Unides. La posada en marxa arriba cinc anys més tard de previst inicialment i després de 12 anys d'obres, durant els quals les obres es van aturar entre el gener i l'octubre del 2012 com a conseqüència de problemes econòmics per la crisi. La xarxa d'FGC a la ciutat vallesana sumarà 5,5 milions de viatgers cada any i suposarà tres milions d'usuaris nous per al Metro del Vallès. D'altra banda, està previst que el perllongament a Sabadell entri en servei el 2016.El perllongament ha suposat la construcció d'un tram de línia de doble túnel de quatre kilòmetres, des de l'estació de Terrassa Rambla, on finalitza ara, fins al nord de la ciutat, a la zona de Can Roca. Amb el nou tram entren en servei tres noves estacions, així com un dipòsit de trens al final de la línia que permetran que els trens ja no s'hagin d'enviar a Rubí quan finalitzi el servei.

L'obra civil i a col·locació de rails i catenària van finalitzar el febrer del 2014 i actualment s'estan acabant d'enllestir treballs d'arquitectura i instal·lacions i s'estan fent comprovacions i proves de circulació de trens. En total, l'obra ha comptat amb un pressupost de 401 MEUR.

També millora el transport amb el Vallès i amb Barcelona, així com la intermodalitat ferroviària gràcies als transbords amb les línies R4 i R12 de Rodalies que es poden fer a l'Estació del Nord. Per últim, millora la intermodalitat amb l'autobús, que tal i com ha afirmat l'Ajuntament es revisarà per tal d'adaptar-la a la nova realitat.

166 circulacions de trens en dies feiners

El servei es prestarà mitjançant trens de les sèries 112, que permeten 720 viatges per tren, i 113, que acullen 792 viatgers per tren. En els dies feiners del període lectiu s'efectuaran 166 circulacions de trens entre Barcelona i Terrassa. En la franja horària de 7.00 a 8.00 hores hi haurà vuit trens per hora, entre les 8.00 i les 9.00 hi haurà sis trens, en l'hora vall d'11.00 a 14.00 en seran quatre, mentre que a partir de les 14.00 hores en circularan cinc. D'altra banda el trajecte des de Terrassa Rambla fins al final del nou tram, a l'estació de Nacions Unides, serà de vuit minuts. Des de les Fonts, seran 12 minuts.

Pel que fa a les noves estacions, la de Vallparadís Universitat compta amb dos accessos des del carrer, un a la plaça des Drets Humans i l'altre al mateix Parc de Vallparadís; i dos vestíbuls. Compta també amb quatre ascensors, escales fixes i una mecànica. En el cas de l'Estació Nord, l'intercanviador se situa al parc del Nord i s'hi accedeix des de l'avinguda 22 de juliol i compta amb escales fixes i dos ascensors. A més, hi ha un passadís que connecta amb l'estació de Rodalies. Per últim, l'estació de Nacions Unides està situada a la confluència entre l'avinguda Parlament i la de Béjar i compta amb dos ascensors, escales mecàniques i fixes.

La previsió és que l'estació de Vallparadís Universitat tingui una demanda de 5.728 viatgers per dia, la del Nord 4.308 i la de Nacions Unides 2.170. Aquests viatgers sumats als 6.893 de Terrassa Rambla sumaran un total de 19.099 viatges per dia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés