Publicado 22/04/2015 17:54

El Parc Astronòmic Montsec mostrarà la imatge commemorativa del 25è aniversari del telescopi Hubble

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'equipament és un dels 50 centres de divulgació o recerca de tot Europa seleccionats per l'Agència Espacial Europea

Àger (ACN).-

El 23 d'Abril del 2015 es commemora arreu del món el 25è aniversari del Telescopi Espacial Hubble, fruit d'un projecte de col·laboració entre l'Agència Espacial Europea (ESA) i l'americana NASA. Amb motiu d'aquesta commemoració, l'ESA ha seleccionat 50 institucions vinculades a la recerca o la divulgació de l'astronomia per participar en la descoberta de la imatge commemorativa de l'aniversari. Una d'aquestes és el Parc Astronòmic Montsec, que ja va ser escollit també en la commemoració del 20è aniversari, i per tant disposarà d'una de les imatges commemoratives, que es farà pública aquest dijous a la tarda i que es podrà veure a Balaguer, a la façana del Consell Comarcal de la Noguera.Des de la seva posada en marxa l'any 1990, el telescopi Hubble ha obtingut nombrosos resultats científics d'alt impacte i ha pogut generar una gran quantitat d'imatges d'alta qualitat que han ajudat a la difusió de l'astronomia.

Per commemorar el 25è aniversari, l'Agència Espacial Europea ha seleccionat 50 institucions vinculades a la recerca o la divulgació de l'astronomia per participar en la descoberta de la imatge commemorativa d'aquesta commemoració. Per aquest motiu ha lliurat la imatge en un format extragran de 3 per 2,5 metres per tal que pugui ser desplegat en homenatge a aquest equipament científic. La imatge commemorativa es farà pública el 23 d'abril a un quart de quatre de la tarda als centres respectius de la ESA i la NASA i, a partir d'aquell moment, se succeiran actes arreu d'Europa per a la presentació pública de la imatge.

El Parc Astronòmic Montsec, que ha estat un dels equipaments seleccionats, farà pública la imatge també a un quart de quatre de la tarda situant-la a la façana de la seu del Consell Comarcal de la Noguera -ens gestor del Parc Astronòmic-, a la ciutat de Balaguer, on la imatge romandrà durant una setmana. La propera setmana la imatge es traslladarà cap al seu emplaçament definitiu a l'edifici del Centre d'Observació de l'Univers a Àger.