Publicado 08/12/2015 19:27

Padilla (UDC): "Volem que la xarxa viària i ferroviària de les Terres de Lleida estigui a l'alçada del territori"

El cap de llista d'Unió per Lleida comprova durant el trajecte entre Lleida i Tàrrega en tren les deficiències del servei

ACN

Lleida.-"Una línia totalment ineficient i que no respon a les necessitats dels lleidatans". Així l'ha definit el cap de llista d'Unió per Lleida, Miquel Padilla, aquest dimarts durant el viatge que ha recorregut amb el tren de la línia Lleida-Manresa. Tot i passar per capitals de comarca com Mollerussa, Tàrrega i Cervera, la línia ferroviària que uneix la capital del Segrià amb Barcelona per Manresa és, segons Padilla, "una infraestructura del s.XIX". El candidat al Congrés ha afirmat que "no és de rebut tardar més del doble de temps fent aquest trajecte en tren que anant en cotxe particular". Unió es compromet a lluitar per adaptar aquesta infraestructura a les demandes del territori i considera l'augment de la freqüència i la disminució del temps del trajecte "essencials" perquè aquest mitjà sigui eficient i atractiu pels ciutadans d'aquestes comarques. El candidat d'Unió ha remarcat que "si aconseguim que més gent faci ús del tren, més vehicles traurem de les carreters i, per tant, disminuirem substancialment l'accidentalitat a la xarxa viària", ja que "només amb els AVE no resolem els problemes reals dels lleidatans".

Parlant d'infraestructures viàries, Padilla ha mostrat el seu malestar per les condicions en què es troba el ferm de l'A-2, via principal que uneix Madrid i Barcelona, en especial al tram que va de Lleida a la capital catalana. "Hi ha punts on l'estat és deplorable", ha afirmat el cap de llista d'Unió. Així, assegura que Unió "es compromet a vetllar per tal que cada any es destinin els recursos necessaris per al manteniment d'aquesta autovia que molts lleidatans utilitzen per als seus desplaçaments diaris".Miquel Padilla també ha considerat vital per a les terres de Lleida la solució definitiva de l'enllaç entre Lleida i el Port de Tarragona. Segons el cap de llista d'Unió, "s'ha de resoldre amb la creació d'una autovia que uneixi aquestes dues ciutats". D'aquesta forma "les mercaderies lleidatanes, especialment les fructícoles, podran arribar ràpidament a aquest eix de comunicacions marítim, fent que el seu accés a l'exterior sigui més ràpid". El Corredor del Mediterrani, un projecte que ara mateix es troba aturat "per culpa del govern espanyol" és també, segons Miquel Padilla una obra "fonamental" per a l'esdevenir del transport viari europeu, des dels països del sud d'Europa fins a la resta del continent. "No ens pot passar el progrés molt a prop nostre però mantenint-nos desconnectats", alerta el candidat d'Unió.Finalment, projectes com l'Eix Pirinenc, la carretera que uneix la Plana de Lleida amb la Val d'Aran i el túnel de Salau -una de les connexions amb França que, segons els experts, acabaria sent una de les vies més transitades pel que fa a les mercaderies d'Europa- seran altres de les obres que el cap de llista d'Unió defensarà a Madrid perquè "són importants per al progrés del nostre territori".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés