Publicado 17/05/2015 17:27

Ocupacions d'entre el 80 i el 100% als hotels durant la 60a edició de 'Girona, Temps de Flors'

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els restaurants de la ciutat han arribat a fer més de tres torns per atendre el gran volum de visitants

Girona (ACN).-

Satisfacció per l'èxit assolit durant la 60a edició de 'Girona, Temps de Flors'. Aquesta és la sensació entre els restauradors, hotelers i comerços que han viscut aquests darrers nou dies amb alegria. Des de l'Associació d'Hostaleria de Girona han destacat que aquest últim cap de setmana han penjat el cartell de complet als hotels de la ciutat i que els restaurants han hagut de treballar de valent, fent més de tres torns per atendre tots els visitants. A grans trets, l'ocupació ha crescut entre un 3 i un 5 per cent respecte a l'any passat i s'ha notat sobretot entre setmana, quan s'ha assolit un 80% de mitjana. Els comerços també han notat un augment del 3% de les vendes respecte altres setmanes."Ha anat molt bé, potser és un dels anys que s'ha notat més la gran afluència de visitants. Creiem que hi ha hagut més gent que altres edicions". Així resumia la 60a edició de la mostra 'Girona, Temps de Flors' el president de l'Associació Centre Eix Comercial, Josep Maria Noguer. Després de nou dies intensos, el certamen abaixa el teló aquest diumenge amb riuades de gent per tota la ciutat, una imatge que s'ha repetit durant totes les jornades d'aquest any.

Des de l'entitat subratllen que els comerços han notat un increment d'entre el 3 i el 4 per cent de les vendes en comparació amb una altra setmana normal del mes de maig. "Estem molt contents, per nosaltres ha anat molt bé", ha subratllat el president. Segons les dades aportades per l'entitat, la gran majoria dels comerços han allargat horaris, obrint més aviat i tancant més tard de l'habitual per ajustar-se a les demandes i fluctuacions dels visitants. A més, any rere any, augmenta el nombre d'empresaris que decoren els seus aparadors seguint la temàtica de les flors.

"Enguany no hem obert els diumenges perquè l'any passat vam fer la prova i va sortir malament. Tot i això, els comerços han treballat molt", ha destacat Noguer. Des de l'entitat ressalten que la mostra floral és una de les accions turístiques més importants de l'any i que aquest 2015 ha funcionat a tota marxa amb visitants d'arreu de les comarques gironines, de Barcelona, del sud de França i d'arreu de l'Estat. "Hem tingut de tot i la gran majoria ens deia que Girona és una ciutat molt maca. Amb projectes com el certamen floral demostrem que estem vius i que tenim ganes de fer coses", ha explicat Noguer.

Ocupacions del 80% entre setmana i del 100% al cap de setmana

Unes bones sensacions que també comparteixen els hotelers i restauradors de la ciutat. El president de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Josep Carreras, ha explicat que durant els dos caps setmana els hotels integrats dins de l'entitat gironina han penjat el cartell de complet. En concret, durant el primer cap de setmana del 9 i 10 de maig es va superar de llarg el 90% d'ocupació i aquests darrers dies festius s'ha arribat al 100%. Paral·lelament, entre setmana s'ha assolit una mitjana del 80%, una xifra superior a la d'edicions anteriors. El president ha destacat l'aposta per ampliar horaris i l'obertura dels muntatges florals fins ben entrada la nit, una idea que ha servit perquè els turistes aprofitessin més la seva estada, passant una nit en algun hotel de la ciutat.

Segons Carreras, aquesta 60a edició és una de les millors dels darrers anys, ja que l'ocupació ha augmentat entre un 3 i un 5 per cent respecte al 2014, quan es va assolir una mitjana del 75 o 76 per cent. Tot i que es tracta d'un primer balanç aproximatiu, el president de l'associació ha explicat a tall d'exemple que el 60% dels clients de l'hotel que dirigent -l'Hotel Europa de la ciutat - eren procedents de França. "Dijous passat era festa al país francès i el divendres també era festiu a Madrid; així hem rebut un gran volum de gent del centre d'Espanya i dels veïns francesos", ha afegit.

D'altra banda, des de l'associació han notat dos grans tipus de visitants, molt diferents entre si. Si durant el cap de setmana la majoria dels turistes eren persones jubilades que volien veure la ciutat i les flors amb més calma, les famílies han preferit visitar la mostra durant el cap de setmana tot i l'allau de gent.

"Hem recollit els fruits de les campanyes de promoció que hem fet els darrers anys i de la tasca dels hotelers que hem anat explicant als visitants la celebració de l'exposició", ha comentat Carreras. Segons el president, els empresaris -aprofitant la visita dels turistes en altres dates com durant Setmana Santa o els primers dies del 2015- ja van estar promocionant el certamen floral.

Tan important ha estat l'allau de visitants que, en determinats moments, els hotelers gironins han derivat els turistes cap a altres localitats d'arreu de les comarques gironines, tant de l'interior com dela Costa Brava. "Els hem derivat a Banyoles, Figueres i pobles de la costa. S'ha de pensar que només el primer dia de l'exposició es calcula que van passar per la ciutat unes 90.000 persones", ha comentat Carreras. "Si només un 10% d'elles ja es van quedar a passar el cap de setmana, són unes 9.000 persones i a Girona només tenim 4.000 llits. En aquest sentit ens sentim orgullosos d'organitzar, com a gironins, esdeveniments que no només fan ciutat sinó país i demarcació", ha afegit.

Al mateix temps, des de l'entitat ressalten que la mostra floral també ha servit per generar nous llocs de treball, tot i que gran part d'ells són temporals. "Girona és una destinació simpàtica, tenim presència i atractius, som capaços de sorprendre i agradar", afegeix el president de l'associació qui ha assegurat que la mostra és el tret d'inici de la campanya estival a la ciutat. "Aquestes bones xifres demostren que estem fent les coses bé, que anem pel bon camí", ha comentat deixant de banda algunes crítiques dels assistents com les grans aglomeracions i la manca de lavabos públics.

Pel que fa a l'àmbit de la restauració, Carreras ha explicat que el menú de Gastroflors -amb plats inspirats i elaborats amb flors- ha estat "tot un èxit". A més, la gran majoria d'establiments del centre han hagut de fer tres torns i més per cobrir la demanda. "Fins i tot dilluns que pensàvem que seria un dia més fluix, va ser increïble amb molta gent. La sensació general és que ha anat tot molt bé", ha conclòs el president.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés