Actualizado 02/07/2015 09:20

El nou director del Circuit anuncia una "marxa més" per captar públic però alerta de la pèrdua d'interès de la F1

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Joan Fontserè considera que la competició ha minvat en "espectacle i competitivitat esportiva"

Montmeló (ACN).-

El nou director del Circuit, Joan Fontserè, ha anunciat una "marxa més" en les estratègies per captar públic estatal i internacional en els grans premis. Fontserè ha atribuït les xifres actuals de públic a la crisi, però també a la davallada en "espectacle i competitivitat esportiva" que pateix la Fórmula 1 en els darrers anys. Segons el director, les audiències televisives dels darrers Grans Premis "no tenen res a veure" amb les audiències del 2007 o del 2008. Fontserè, d'altra banda, espera que l'Ajuntament de Barcelona segueixi confiant en el "pol d'atracció" que suposa el Circuit. "L'activitat (al Circuit) es tradueix amb creació d'ocupació i benestar per a les famílies", ha explicat a l'ACN.El nou director del Circuit, Joan Fontserè, ha avisat que "ens està costant que els mitjans de comunicació tinguin interès en la F1". En aquest sentit, ha parlat d'una pèrdua d'interès de l'esport causat pel "monotema" dels últims campionats, referint-se a la supremacia de Sebastian Vettel durant aquests anys. "L'esport necessita competitivitat", ha alertat. "Quan hi ha expectatives és quan la gent s'asseu davant del televisor per veure el desenllaç de la cursa", ha afegit.

L'altre gran handicap, segons ha assenyalat, és l'absència d'un pilot "proper" als llocs més alts del podi. "El 'boom' de la F1 va arribar amb les victòries de Fernando Alonso", ha recordat. "S'haurien de conjurar els astres per tenir un pilot proper al capdavant del campionat", ha afegit.

Tot i així, l'objectiu de Fontserè és posar una "marxa més" en les estratègies per aconseguir captar més públic "estatal, peninsular i internacional". Ha explicat que s'han de buscar "nous col·lectius i revifar el col·lectiu del soci". En aquesta línia, ha parlat de continuar amb les polítiques impulsades per l'anterior director, Salvador Servià, de captar grups internacionals a través del sector turístic.

L'últim gran premi de Fórmula 1 va comptar amb 188.960 espectadors, 86.700 dels quals van estar el dia de la cursa. Es tracta d'uns 16.500 espectadors menys que l'any 2014 en el global dels 3 dies. En canvi, el GP de Motociclisme va registrar 97.200 aficionats durant el dia de les tres curses, i 176.027 espectadors en el global dels tres dies. En aquest cas, són les xifres més altes des del 2008.

Sobre Ada Colau

Joan Fontserè, d'altra banda, espera que l'Ajuntament de Barcelona segueixi confiant en el "pol d'atracció" que suposa el Circuit. En aquest sentit, avisa que aquesta infraestructura és una "oportunitat" pel turisme, la restauració o l'hoteleria amb "el pretext de la Fórmula 1 o del Gran Premi de Motociclisme". "L'activitat es tradueix amb creació d'ocupació i benestar per a les famílies", ha explicat durant l'entrevista a l'ACN.

El director recorda que el Circuit és una "estructura de país" i ha subratllat el "retorn" econòmic que suposa pel país i per la ciutat (Barcelona). La nova alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va dir fa unes setmanes que no entrava dins les seves prioritats destinar els 4 milions d'euros al patrocini del Circuit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés