Publicado 19/04/2015 09:27

MUNICIPALS 2015: PSC i CiU es mostren escèptics davant la represa del Quart Cinturó, PP ho defensa i Terrassa en Comú demana un mode

Aquesta infraestructura genera diversitat d'opinions entre els candidats a les eleccions municipals

Terrassa (ACN).-

El primer trimestre de l'any s'anunciava que les obres de l'Autovia Orbital de Barcelona (B-40) en el tram entre Olesa i Viladecavalls es reprendrien de manera "immediata" i es faria l'estudi informatiu del tram Terrassa-Sabadell. Des del PSC, Jordi Ballart veu "positiu" reprendre les obres però es mostra "prudent" i escèptic fins que comencin els treballs. Miquel Sàmper, candidat de CiU, s'expressa en la mateixa direcció ja que recorda que s'està en any electoral, mentre que Gabriel Turmo (PP) posa en valor "l'aposta" del seu partit i la veu una infraestructura necessària. En canvi, Xavier Matilla (Terrassa en Comú) creu que és una resposta "anacrònica" a les necessitats de mobilitat del Vallès.Fa anys que les obres del Quart Cinturó estan aturades. El territori ha reclamat durant molt de temps la represa d'aquestes obres i el passat mes de febrer el Ministeri de Foment va anunciar que reprenia els treballs. En concret, el projecte compta amb un pressupost de 222 MEUR i es preveu que estigui enllestit en el bienni 2018-2019, tot i que de moment deixarà al marge l'execució del tram entre Sabadell i Granollers.

Aquest anunci és vist "positiu" des del PSC, tot i que el candidat a l'alcaldia i actual alcalde Jordi Ballart lamenta que el calendari s'allargui fins el 2018. A més, assegura que fins que no vegi les màquines i que es compleixen els terminis no s'ho creurà. El candidat recorda que és "una obra que està a mig fer" i reclama que "com a mínim s'acabi el que està en execució". Ballart defensa que és una obra "imprescindible" per a la mobilitat de la comarca del Vallès i el Baix Llobregat i que també ha d'afavorir la competitivitat de les empreses.

Una valoració similar de la importància de la infraestructura fa Miquel Sàmper, candidat de CiU a Terrassa, tot i que puntualitza: "Si l'anunci no es fes en any d'eleccions estatals potser me'l creuria". Afegeix que les inversions del Ministeri de Foment "venen marcades per un rendiment electoral" com demostra per ell el fet que hi hagi altres infraestructures que en aquest temps ja s'hagin enllestit quan tenen "menys retorn econòmic i de creació d'ocupació". Sàmper veu "imprescindible" aqueta via de connexió per generar llocs de feina a la ciutat, ja que per exemple situaria Terrassa a deu minuts d'Abrera (Baix Llobregat), el que considera el centre neuràlgic de l'eix industrial d'aquesta comarca.

D'altra banda, es mostra crític amb la pressió que s'ha fet des dels governs municipals tots aquests anys. "L'alcalde de la quarta ciutat de Catalunya ha de sentir-se prou fort com per anar al ministeri una i mil vegades fins aconseguir que aquesta infraestructura es faci", diu.

Des del PP reconeixen que l'obra porta massa endarreriment i apunta cap a "qui ha posat pals a les rodes, entre ells ICV, que governa a Terrassa amb el PSC, o ERC, que també va governar amb el tripartit municipal". En canvi, defensa l'aposta que ha fet el PP per aquesta infraestructura, com assegura que demostra l'anunci de la represa de les obres. Per últim, afirma que és una infraestructura "prioritària i estratègica" que "ha d'aportar competitivitat i afavorirà a la creació d'ocupació". El popular aposta també per completar el tram de Sabadell.

Una visió molt diferent tenen des de Terrassa en Comú. El seu candidat Xavier Matilla creu que el projecte del Quart Cinturó "no és la resposta" que cal donar al problema de mobilitat del Vallès Occidental. Recorda que té els orígens en els anys 60 quan s'apostava pel desenvolupament d'infraestructures rodades i creu que hores d'ara ja ha quedat demostrat que això no significa més progrés sinó que "beneficia a grans constructores i difícilment generen un benefici per al conjunt de la població".

Per això, creu que cal "reconsiderar" la proposta i "partir de zero" per incorporar un projecte on es busqui optimitzar les infraestructures existents tenint en compte valors ambientals i socials i que potenciï més el transport públic. Tot i que l'obra està a mig fer, Matilla considera que la partida pressupostària anunciada és "mínima" respecte al que cal per completar l'obra i per això aposa per avaluar la idoneïtat de mantenir l'execució. En el cas del tram entre el Vallès i Granollers, creu que caldria "repensar-la" directament perquè el projecte ambiental té caducitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés