Publicado 03/05/2015 04:07

MUNICIPALS 2015: L'alcalde Mayoral defensa la transformació del carrer Girona de Granollers però l'oposició només hi veu "maquillatg

L'oposició lamenta que l'actuació no hagi servit per implementar millores com el carril bici

Granollers (ACN).-

Granollers ha portat a terme aquesta legislatura la remodelació del carrer Girona, una de les artèries de la ciutat. Ha estat probablement l'obra més important que ha impulsat l'Ajuntament en aquests darrers quatre anys. La via ha patit una transformació evident: les voreres han estat ampliades, les places d'aparcament s'han ordenat i el carrer s'ha pavimentat de nou. L'alcalde Josep Mayoral (PSC) assegura que la remodelació ha complert les expectatives dels veïns i comerciants. L'oposició, en canvi, considera que la reforma és només una "operació de maquillatge" de la via i lamenten que no s'hagi aprofitat l'ocasió per implementar carrils bici. Les obres van tenir un cost d'1,6 milions d'euros.L'Ajuntament, governat pel PSC amb majoria absoluta, defensa la transformació del Carrer Girona en tant "que s'ha portat a terme a partir d'un diàleg permanent amb els veïns". L'alcalde Josep Mayoral assegura que la remodelació "ha complert les expectatives perquè s'han complert les expectatives dels veïns; s'ha millorat el paisatge urbà i les voreres s'han ampliat".

El carrer Girona de Granollers és una de les tres artèries de la ciutat, juntament amb l'Avinguda Francesc Macià -principal eix comercial i social de la ciutat- i el carrer Roger de Flor. La transformació tenia com a objectiu dinamitzar una via "que havia quedat enrere" respecte els altres carrers principals, en paraules de l'alcalde el dia de l'inici de les obres, la primavera del 2013.

L'objectiu passava per "afavorir la vida social, dinamitzar l'activitat comercial i millorar la seguretat per al vianant, en un àmbit de 12.600 metres quadrats". Les obres, que van durar vuit mesos i van acabar el gener del 2014, van consistir en ampliar voreres, asfaltar el carrer i fer un únic carril de circulació per sentit, entre d'altres actuacions. Els treballs van tenir un cost d'1,6 MEUR, dels quals un milió va provenir de la Diputació de Barcelona i 400.000 euros dels fons FEDER. L'Ajuntament va aportar la resta.

L'oposició, però, considera que la remodelació ha estat només una "operació de maquillatge" que no ha afavorit ni el comerç ni el transitar dels vianants. Àlex Sastre, candidat de CiU a l'alcaldia, creu que s'ha perdut l'oportunitat per a millorar la mobilitat de la via. En aquest sentit, recorda que el seu partit va proposar dues rotondes per millorar el trànsit. Sastre també considera que "s'han de posar al dia molts carrers que han quedat una mica deixats de la mà de Déu".

El candidat del PP a Granollers, José Maria Moya, s'ha queixat que el seu partit "i l'oposició" no ha tingut veu ni presència en el disseny. "És el carrer que imaginaven els socialistes", ha afegit.

ERC-Acció Granollers i ICV-EUiA, per la seva banda, lamenten que no s'hagi aprofitat l'ocasió per a impulsar un carril bici. Josep Casasnovas, candidat d'ICV-EUiA, creu que s'hauria hagut d'implementar un carril bici al carrer Girona per després desenvolupar una xarxa de carrils cap a la resta de barris. Pep Mur, d'ERC-Acció Granollers, no es creu que en el treball amb els veïns "ningú fes una aposta pel carril bicicleta".

Mur, d'altra banda, tampoc veu que la via s'hagi transformat en el "segon eix comercial de la ciutat". "És només un carrer per travessar la ciutat", afegeix. Casasnovas, en la mateixa línia, diu que "l'urbanisme no és atractiu i no incita al passeig dels ciutadans".

"Hem recuperat el carrer"

Per la seva banda, els veïns es mostren en línies generals "molt contents" de la nova imatge. L'Associació de Veïns Carrer Girona Centre es va constituir amb la finalitat de dialogar amb l'Ajuntament per tirar endavant el disseny i la remodelació de la via. El president de l'entitat, Ricard Saurí, assegura a l'ACN que "hem recuperat el carrer. Ara es pot passejar per les voreres, quan abans no podies caminar si anaves amb paraigües o amb un cotxet de nen", degut a la poca amplada.

El tren travessava Granollers pel carrer Girona fins l'any 1962, quan es van treure les vies. Des de llavors, segons recorden els veïns, no s'hi havia fet cap obra important malgrat ser una de les tres artèries de la capital vallesana.

Els comerciants, d'altra banda, també es mostren satisfets de la transformació de la via i expliquen que ara hi passeja més gent. De fet, durant els últims mesos s'han posat en marxa nous negocis, com ara un magatzem de pintures, una sabateria o un supermercat, entre d'altres. En l'aspecte negatiu, alguns comerciants consideren que hi hauria d'haver més il·luminació als vespres i més aparcaments de zona blava en zones pròximes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés