Publicado 29/04/2015 18:36

Més de 600 bloguers de viatges de 39 països participen al congrés mundial TBEX Costa Brava Catalunya

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Es calcula que del 30 d'abril al 2 de maig generaran 400 milions d'impressions en mitjans digitals

Girona (ACN).-

Lloret de Mar acull del 30 d'abril al 2 de maig el congrés mundial TBEX Costa Brava Catalunya que reunirà 600 bloguers de viatges de 39 països. Es calcula que generaran més de 400 milions d'impressions en mitjans digitals. Aquesta és la segona vegada que l'esdeveniment es fa a la demarcació, després que el 2012 se celebrés a Girona. A banda de fer una trobada dels líders en aquest sector a nivell internacional, també s'aprofita per mostrar-los els atractius de la destinació. Durant l'esdeveniment, s'oferiran 47 programes de descoberta de les destinacions catalanes. En l'edició anterior van participar 300 bloguers que van generar un impacte a les xarxes socials de 147 milions d'impressions.

L'Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i Lloret Turisme impulsen, juntament amb New Media Expo (empresa nord-americana encarregada de l'organització del TBEX), l'edició europea d'aquest congrés mundial de bloguers de viatges. 

El congrés, que acollirà més de 600 bloguers de viatges de 39 països, es farà a Lloret de Mar (Selva) del 30 d'abril al 2 de maig i serà la segona vegada que se celebra a l'estat espanyol. Es calcula que generaran més de 400 milions d'impressions en mitjans digitals, segons el pla de monitorització i les eines per mesurar el retorn i l'impacte.

En les dues edicions, la demarcació de Girona ha estat la protagonista ja que l'any 2012 el va acollir la ciutat de Girona i, enguany, ho farà la localitat selvatana. En la primera edició hi van participar 300 bloguers, que van generar un impacte a les xarxes socials de 147 milions d'impressions i van arribar a 28 milions de persones de 63 països. 

En aquesta segona edició es compta també amb la col·laboració dels patronats de turisme de la Costa Daurada - Terres de l'Ebre, de Lleida i la Diputació de Barcelona, així com de Turisme de Barcelona, dels consells comarcals i municipis gironins, i de 722 empreses privades del sector turístic català. 

Activitats per conèixer la destinació

Durant tres dies, els bloguers, escriptors i creadors de continguts a les xarxes socials de l'àmbit dels viatges (entre els quals s'hi troben alguns dels més influents del món), es concentraran a Lloret de Mar per participar al programa de conferències especialitzades i d'intercanvi d'experiències del TBEX, així com en els programes d'activitats complementaries que tenen per objectiu donar-los a conèixer la destinació. 

Un total de 412 congressistes participaran a les excursions d'una jornada que s'organitzen el dia abans (nou excursions a Barcelona i Lloret de Mar) i el dia després del congrés (setze excursions), que els portaran a visitar diferents municipis de la demarcació de Girona. Els programes de les comarques gironines s'han organitzat per part de les àrees de turisme dels consells comarcals i dels municipis gironins. 

També s'han muntat tres 'photowalks', dos a Lloret de Mar i un a Girona, per donar a conèixer aquestes destinacions mitjançant els principals usuaris de xarxes amb contingut visual, com ara Instagram o Pinterest. Posteriorment, a partir del 4 de maig i fins al 10 de maig, s'han organitzat 22 blogtrips o programes de descoberta del territori, dirigits a 176 bloguers. Aquestes activitats es faran a diverses destinacions catalanes i els professionals aniran en grups de vuit a dotze persones. 

Prescriptors del territori a Internet

L'objectiu d'aquests viatges de familiarització és que aquests bloguers internacionals coneguin una mica més bé Catalunya per tal que puguin promocionar-la en els seus blogs i esdevinguin així potents ambaixadors i prescriptors d'aquesta destinació entre els seus milers de seguidors. 

En aquest sentit, els bloguers que es quedin a la demarcació de Girona podran realitzar activitats diverses com navegar per aigües de l'Empordà, practicar el cicloturisme i el senderisme als Pirineus, conèixer la tradició marinera de les viles gironines o visitar les destinacions de turisme familiar de la Costa Brava, entre d'altres. 

Els bloguers que es traslladin fins a Lleida podran visitar el Parc Astronòmic del Montseny, fer senderisme pel congost de Mont-rebei, admirar el conjunt romànic de la vall de Boí o practicar el ràfting a la Noguera Pallaresa, entre altres propostes. 

Els qui viatgin a Barcelona podran visitar alguns dels museus més importants de la ciutat ─MNAC, MACBA o Museu del Disseny─, passejar pel Barri Gòtic, veure el Camp Nou o fer un circuit turístic per la ciutat amb bicicleta. 

També podran sortir fora de la ciutat i gaudir de les nombroses opcions que s'ofereixen al voltant de Barcelona, com ara visitar Montserrat, fer una ruta en 4 x 4 entre vinyes, gaudir de la velocitat al Circuit de Barcelona - Catalunya o anar a comprar a La Roca Village. 

Finalment, els bloguers que vagin a Tarragona podran conèixer el patrimoni romà de Tarragona, gaudir del modernisme a Reus, pujar a les atraccions de PortAventura o tastar els vins del Priorat. També podran banyar-se entre tonyines, navegar pel delta de l'Ebre, visitar una destil·leria d'aiguardent o recórrer les Vies Verdes, entre altres opcions. 

Per acollir aquests bloguers, el sector ofereix per tot Catalunya més de 3.300 places d'allotjament sense cost per als que vulguin ampliar la seva estada, perquè puguin descobrir la destinació de manera més autònoma. 

Presentació a Girona

L'esdeveniment s'ha presentat aquest matí a la seu del Patronat de Turisme. El seu director, Ramon Ramos, ha destacat que el TBEX és una de les accions més importants que mai han organitzat "per la difusió mundial que generarà". Ramos ha afegit que, hores d'ara, ja s'han generat 78 milions d'impressions a les xarxes sense haver-se iniciat el congrés.

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha remarcat que aquest esdeveniment "és dels més importants de l'any per Catalunya" i que ha estat possible gràcies a la implicació i coordinació dels sectors públic i privat del país. 

Per la seva banda, el regidor de turisme de Lloret de Mar, Jordi Orobitg, ha incidit en la idea que, per a Lloret de Mar, és una acció molt important perquè la localitat es converteix en el "centre neuràlgic del TBEX ". "Ens ajudarà a crear gran contingut multimèdia als mitjans digitals", ha destacat. 

Finalment, Rick Calvert, promotor de l'empresa New Media Expo, ha comentat que el TBEX és el futur dels mitjans de viatges "ja que transmeten tot el temps continguts rellevants i creïbles pels usuaris". Calvert ha lloat la col·laboració i la bona predisposició oferta per part dels organismes de turisme del territori i del sector privat que han possibilitat reeditar el congrés a una mateixa destinació, fet que no s'havia produït mai en cap altre edició ni destinació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés