Publicado 02/04/2015 10:48

Més de 281.000 aparcaments efectuats a Lleida amb l'aplicació mòbil per pagar la zona blava en el primer any de funcionament del ser

La Paeria quantifica en més de 30.000 euros l'estalvi que ha suposat per als ciutadans la utilització d'aquesta tecnologia

Lleida (ACN).-

L'aplicació mòbil dels parquímetres de Lleida ha complert un any de funcionament, des que es va posar en marxa amb l'objectiu de facilitar els aparcaments i permetre un estalvi als conductors pels minuts no utilitzats. En aquest primer any s'han efectuat un total de 281.388 aparcaments utilitzant aquesta aplicació mòbil, més del 8% del total d'operacions d'aparcament a la ciutat, i 6.215 vehicles diferents han fet servir l'aplicació durant aquest any, segons la Paeria. Així mateix, s'han dut a terme 385.483 operacions amb mòbil i la utilització d'aquesta tecnologia ha suposat un estalvi de 30.336,50 euros per als ciutadans, que han pogut recuperar els diners no emprats en temps de parquímetre.La primera tinenta d'alcalde i regidora de Tecnologia, Montse Mínguez, ha valorat molt positivament l'acollida de l'aplicació mòbil per pagar la zona blava de la capital del Segrià. Per Mínguez, es tracta "d'un exemple clar de com des de la tecnologia es poden millorar diversos aspectes de la ciutat, entre ells la mobilitat del trànsit".

L'aplicació, que porta per nom EysaMobile, es pot descarregar a través dels codis QR instal·lats en els diferents parquímetres de la ciutat. El sistema permet augmentar el temps d'estacionament des de qualsevol lloc -fins el màxim permès- sense necessitat de tornar al parquímetre a treure un nou tiquet ni haver-lo de deixar al cotxe i, també, es pot consultar quant temps d'estacionament li queda al vehicle -el sistema està programat per enviar una alerta informant quan finalitza l'estacionament-.

A la vegada , permet guanyar temps perquè l'usuari pot aparcar sense haver d'anar al parquímetre o haver de tornar al seu vehicle a deixar el justificant d'estacionament. La tercera millora que incorporava el servei era de caire econòmic, donat que el conductor que utilitza l'aplicació només paga pel temps que s'ha fet servir l'aparcament, si es marxa abans d'hora es pot recuperar l'import del temps no utilitzat. "Cal destacar l'estalvi aconseguit amb l'aplicació d'aquesta tecnologia perquè ajusta al màxim el cost del servei a l'ús que en fa el ciutadà", ha assenyalat Montse Mínguez.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés