Actualizado 23/10/2015 16:45

Més de 1.500 persones visiten diàriament l'exposició 'El triomf del color' de la Fundació Mapfre a Barcelona

La mostra permet admirar obres dels grans mestres de la revolució del color des de l'impressionisme fins a la pintura d'avantguarda

Més de 1.500 persones han visitat diàriament l'exposició 'El triomf del color. De Van Gogh a Matisse', que des de fa deu dies es pot veure a la nova sala de la Fundació Mapfre, ubicada a la Casa Garriga-Nogués de Barcelona. La mostra reuneix 72 obres provinents dels Museus d'Orsay i de l'Orangerie i se centra en els grans mestres de la revolució del color des de l'impressionisme fins a la pintura d'avantguarda, amb obres que van des de Cézanne, Van Gogh i Toulouse-Lautrec, passant per Seurat, Signac i l'Escola de Pont-Aven, encapçalada per Gauguin, fins a Renoir, Matisse, Monet o Picasso. Segons un comunicat de la Fundació Mapfre, l'exposició s’està convertint en un dels èxits culturals de la temporada de tardor a la capital catalana. Entre el 10 i el 19 d'octubre hi han passat 15.400 persones.La mostra, que es podrà visitar fins al 10 de gener de manera gratuïta, està organitzada expressament per a Barcelona i no es podrà veure en el mateix format a cap altre lloc.'El triomf del color. De Van Gogh a Matisse' s'articula en quatre grans seccions. D'una banda, es presenta una selecció d'obres que donen suport a la investigació del químic Michel-Eugène Chevreul, les quals van servir de base per a la tècnica neoimpressionista, que consistia a pintar a una tela punts juxtaposats de colors primaris o els seus complementaris per intensificar-ne la riquesa, brillantor i solidesa i que fos l'ull humà qui fer la barreja òptica. Entre d'altres, destaca a la secció el 'Portait de l'artiste' de Vincent Van Gogh, procedent del Museu d'Orsay de París.El viatge de Gauguin a la Bretanya i la seva trobada amb Émilie Bernard el 1888 centra la secció 'En el centre misteriós del pensament. Gauguin i l'escola de Pont-Aven', que aplega un conjunt d'obres que reflecteixen les investigacions dutes a terme per ambdós artistes, que van desenvolupar una nova manera de pintar caracteritzada per l'ús de colors arbitraris, simbòlics i plans. També procedent del Museu d'Orsay, arriba a Barcelona 'Port-en-Bessin, avantport, marée haute' de Georges Seurat.'Le Talisman, l'Aven au Bois d'Amour' ('El talismà'), una obra sobre fusta de petites dimensions que Sérusier va pintar a Pont-Aven el 1888 seguint el dictat de Gauguin obre la tercera secció: 'El nabís, profetes d'un art nou'. L'obra sintetitza la ideologia estètica d'aquest grup d'artistes, que va constituir l'avantguarda de París a finals del segle XIX i que defensa l'origen espiritual de l'art servint-se del color com a element que transmetia estats d'ànim.Finalment, partint del primer viatge a Tahití de Gauguin el 1891 i fent camí fins a Matisse es perfila la quarta secció, 'El color en llibertat', amb quadres amb pinzellades de color pur arrodonides, quadrades, enganxades, espaiades o ratllades. 'Femmes de Tahiti ou Sur plage' obre la secció, en la qual es pot veure com les siluetes de les dones estan influïdes per les formes simplificades de Manet, a qui Gauguin admirava, i els tons vius anuncien el colorisme de Matisse.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés