Publicado 12/03/2015 20:27

Meritxell Roigé situa en la infraestructura i "els incompliments de l'Estat" el "principal" problema ferroviari de les Terres de l'E

"Mentre hi hagi via única i no tinguem el Corredor Mediterrani no podrem aconseguir un millor servei", destaca la diputada de CiU

Barcelona (ACN).-

La diputada de CiU al Parlament de Catalunya, Meritxell Roigé, ha denunciat els "incompliments de l'Estat" que provoquen que el territori tingui un "problema de connexió des de fa molts anys, tant en trens com en carreteres". A parer de Roigé el problema "principal" és la infraestructura que connecta amb Barcelona i en aquest sentit ha afegit que "mentre hi hagi via única i no tinguem el Corredor Mediterrani no podrem aconseguir un millor servei". Roigé ha fet aquestes declaracions en el debat d'una proposta de resolució a la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament per millorar les rodalies a Terres de l'Ebre.Roigé ha reclamat que el govern espanyol compleixi els seus compromisos amb aquesta infraestructura fixats per al 2016. "Esperem que no hi hagi més incompliments", ha indicat. En el marc d'aquesta resolució s'ha acordat també reclamar a l'Estat que parin a les Terres de l'Ebre els trens de més alta velocitat, com els Alvia o Euromed. Aquest servei és competència de l'Estat, i cal recordar que el Departament de Territori i Sostenibilitat ja va demanar formalment al Ministeri de Foment que analitzés la viabilitat d'aquesta petició.

En relació a la millora del material mòbil, la diputada de CiU ha assenyalat que s'ha començat la renovació dels trens, amb la incorporació de dos trens de la sèrie 449 i de nous serveis semidirectes a Barcelona, i que es preveu continuar en aquesta línia durant el 2015.

Pel que fa al sistema tarifari integrat, Roigé ha explicat que el títol T-10 disponible per als usuaris de la zona des de finals del 2014 és "un primer pas" per la integració tarifària que "permetrà tenir uns preus millors". El títol dóna opció a fer desplaçament intern en el conjunt de serveis de transport públic en autobús per un preu d'un euro per viatge.

En aquest sentit s'ha arribat a un acord per estudiar en quatre mesos incloure les Terres de l'Ebre al sistema tarifari integrat de les comarques de Tarragona, mentre no es desenvolupi el sistema global de tot Catalunya, i fer les actuacions necessàries perquè els usuaris tinguin descomptes en els abonaments.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés